Jak wypromować mały biznes - poznaj sposoby na promocję Twojej firmy w niekonwencjonalny sposób

18/02/2020
dodany przez Mint2Print
 Jak wypromować mały biznes - poznaj sposoby na promocję Twojej firmy w niekonwencjonalny sposób

Skuteczna promocja firmy to podstawa. Niezależnie od skali naszego biznesu musimy dotrzeć do klientów, reklamować nasze produkty czy usługi i budować świadomość marki. Działania offline mają szczególne znaczenie dla małych firm funkcjonujących na rynku lokalnym, ale skorzystać z nich mogą również duże przedsiębiorstwa. W tym tekście podpowiemy, jak skutecznie promować firmę w jej najbliższym otoczeniu. 

Oznaczenie siedziby i jej wystrój

Pierwszym krokiem skutecznego dotarcia do klientów jest odpowiednie oznaczenie firmy. Pomogą w tym banery reklamowe do zawieszenia nad wejściem, a także flagi, windery czy roll-upy.

Atrakcyjna, rzucająca się w oczy, ale estetyczna reklama widoczna z ulicy pomoże klientom zapamiętać lokalizację naszej firmy i profil jej działalności. Dzięki niej lokalni klienci zwrócą uwagę na siedzibę firmową i bez trudu do niej trafią.

 reklama podświetlana

Doskonałym pomysłem na wyróżnienie się jest reklama podświetlana, którą widać już z daleka. Skutecznie przyciąga wzrok i jest dobrze widoczna nawet po zmroku. Mogą to być podświetlane litery lub banery podświetlane.

baner reklamowy mesh

Poza widocznością siedziby firmowej z ulicy istotny jest również odpowiedni wystrój w środku. Wyeksponowanie produktów czy usług na ściankach reklamowych i standach ekspozycyjnych pomaga przedstawić korzyści płynące z oferty i zachęca do zakupu.

reklama w lokalach usługowych

Atrakcyjny wygląd jest też kluczowy w lokalach usługowych, w których klienci spędzają więcej czasu. Dobry wystrój salonu fryzjerskiego czy kosmetycznego zachęca do wizyty, pomaga się zrelaksować i wprowadza przyjemną atmosferę.

Do promocji we wnętrzach warto wykorzystać każdą dostępną przestrzeń, ale trzeba zachować dobry smak i umiar. Można zastosować wykładzinę z nadrukiem, maty podłogowe, podwieszane obrazy, a nawet tekstylne regały z logo firmy. Produkty można umieścić na stojakach i standach reklamowych z atrakcyjnymi grafikami. Wszystko to pomoże wyeksponować ofertę i lepiej dotrzeć do klienta.

 reklama na parkingu podziemnym

Reklama podczas eventów lokalnych

Z reklamą warto wyjść poza siedzibę firmy i jej najbliższe otoczenie. Świetną okazją do zaprezentowania oferty są różnego rodzaju imprezy lokalne. Małe stoisko reklamowe czy degustacyjne na festynach, koncertach, dożynkach i podobnych wydarzeniach pozwoli wejść w kontakt z lokalnymi klientami. To idealny sposób, aby się pokazać w przestrzeni publicznej.

 mobilne stoiska targowe

W urządzeniu przestrzeni reklamowej podczas małych wydarzeń na powietrzu przydatne będą namioty i parawany z nadrukiem. Można na nich pokazać logo firmy, hasła reklamowe i przykuwające wzrok grafiki. Świetnie sprawdzają się również zewnętrzne ścianki reklamowe z podświetleniem. Warto też wykorzystać wyposażenie, takie jak standy, stojaki czy regały reklamowe.

 parawany reklamowe

Z reklamy na dożynkach i festynach skorzystać mogą przede wszystkim sprzedawcy. Na takich eventach szczególnie dobrze sprawdzają się stoiska degustacyjne i ekspozycyjne z ladami reklamowymi, przy których klienci mogą zapoznać się z produktami, sprawdzić ich właściwości i oczywiście dokonać zakupu.

 

Dobrym pomysłem jest też reklama na popularnych obecnie plażach miejskich. Takie miejsca przyciągają tłumy klientów i pomagają zaistnieć na lokalnym rynku. O tego rodzaju promocję warto zadbać nie tylko podczas eventów. Plaże miejskie często otwarte są na sponsoring, a to pozwala nam przez cały sezon eksponować swoją reklamę.

 reklama na plażyw formie flag i leżaków

W reklamie na plaży sprawdzą się leżaki promocyjne czy namioty plażowe z nadrukiem logo, a także parawany, standy ekspozycyjne i beach flagi. Takie wyposażenie to doskonały sposób, by zwiększać świadomość marki.

 

Nie zapominajmy również o wydarzeniach o większym zasięgu. Targi branżowe to doskonały sposób na dotarcie do szerokiego grona odbiorców i wyróżnienie się na tle konkurencji. Małe stoisko targowe to niewielki koszt, a daje ogromny potencjał reklamowy. Warto postawić w nim na reklamy podświetlane — czy to w formie całych ścianek, czy mniejszych elementów, np. banerów, obrazów tekstylnych itp.

 

Reklama na własnych eventach

Szukając okazji do promocji firmy na lokalnym rynku, nie musimy wcale polegać na wydarzeniach organizowanych przez lokalne środowisko. Doskonałym pomysłem jest organizacja własnych małych konferencji, warsztatów, a nawet loterii charytatywnych.

reklama na małej konferencji z ladą reklamową

Tego rodzaju inicjatywy przyciągają lokalnych klientów, aktywizują ich i są świetnym sposobem na nawiązanie bliższych relacji ze społecznością. Ich organizacja nie jest też wcale trudna czy kosztowna.

Na konferencję wystarczy małe stoisko, podświetlana ścianka reklamowa i kilka standów na materiały promocyjne. W miarę potrzeb można to uzupełnić o stoisko dla hostess, roll-upy czy banery reklamowe.

podświetlana ścianka reklamowa na konferencje i warsztatyEventy edukacyjne, np. niewielkie konferencje czy warsztaty, to nie tylko sposób na reklamę, ale również na dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, a więc budowanie wizerunku eksperta. Taka promocja sprawdza się świetnie w przypadku usługodawców, takich jak gabinety kosmetyczne, salony fryzjerskie czy szkoły językowe.

 

Sponsoring jako forma reklamy

Sponsorowanie wydarzeń, drużyn sportowych i lokalnych inicjatyw to doskonały sposób na budowanie korzystnego wizerunku marki. Dzięki sponsoringowi mamy okazję eksponować swoje logo i hasła poza typowo reklamowym kontekstem. To doskonały sposób, by trafić do klientów, których nie pozyskalibyśmy innymi środkami, np. takich, którzy nie chodzą na wydarzenia branżowe.

Sponsorowanie lokalnej drużyny piłkarskiej czy siatkarskiej pozwala umieścić logo na strojach zawodników, a także wystawić swoje banery, rollupy reklamowe, standy czy windery na meczach. Również będąc sponsorem podczas ważnej konferencji warto pomyśleć o odpowiedniej reklamie, najlepiej podświetlanej.

rollup sponsorski

To nie tylko świetna metoda na budowanie świadomości marki, ale również na ocieplenie wizerunku. Takie działania dają znać klientom, że interesuje nas nie tylko zarobek, ale również wsparcie lokalnych inicjatyw. Dzięki temu stajemy się integralną częścią społeczności, a firma nabiera nie tylko biznesowego, ale i ludzkiego charakteru.