Wyspa handlowa jest ciekawym rozwiązaniem nie tylko dla małych firm. Z powodzeniem można oferować na niej zarówno towary, jak i usługi. Jej ogromnymi zaletami są niski koszt wynajmu i usytuowanie na najbardziej ruchliwych pasażach. Jednak jak zaaranżować wyspę, aby przyciągała do siebie klientów? O tym w dzisiejszym wpisie.
W zależności od funkcji, jaką ma spełniać wyspa, jej aranżacja może się nieco różnić. W przypadku wysp, w których głównie chcesz sprzedawać swoje produkty, najważniejszą rolę odgrywa lada i szklane gabloty, w których wyeksponujesz produkty. W tym przypadku lepszym rozwiązaniem są wysokie gabloty, które dają możliwość zaprezentowania towarów na wysokości oczu klientów. Niskie gabloty „pod ladą” mogą nie zachęcić dostatecznie przechodniów do zatrzymania się przy Twoim stoisku.
Większe możliwości aranżacyjne tkwią w wyspach, które oferują usługi bądź działają głównie jako obiekt promocyjny dużych marek. Wówczas sprzedawane produkty na stoisku są jedynie symboliczne i pełnią funkcję prezentacji pewnej części oferty firmy. W przypadku biur podróży, usług bankowych czy telefonicznych wysokie przeszklone gabloty nie są potrzebne. Najważniejsze w ich przypadku jest otwarcie na klienta. Osiągniesz to przez zastosowanie niskiej lady i stanowisk do obsługi z każdej strony wyspy.
W przypadku wysp nastawionych głównie na reklamę – możesz pójść o krok dalej. Zaproś klientów do środka, otwierając wyspę z każdej strony i lokując w niej wygodne siedzenia i stoliki. Takie miejsce z pewnością zachęci do odpoczynku przy miłej rozmowie, podczas której zaprezentujesz swoją firmę z najlepszej strony.
Przestrzeń galerii wypełniona jest zazwyczaj dużą ilością świateł i ozdób. Każda witryna sklepowa jest poważną konkurencją w wyścigu o uwagę klienta. W zależności od galerii, na Twoją wyspę może zostać narzucony pewien styl aranżacyjny, aby utrzymać w całym obiekcie spójną stylistykę. Jeśli jej nie ma – z jednej strony lepiej dla Ciebie. Masz większą możliwość wyróżnienia swojej wyspy. Z drugiej jednak strony taką możliwość mają wszyscy właściciele sklepów i wysp – więc konkurencja jest o wiele większa.
Jak sobie z tym poradzić? Z pomocą przyjdą flagi reklamowe, które możesz postawić w obrębie swojej wyspy, bądź pozwolić jej powiewać nad ladą. Jeśli zdecydowałeś się na otwartą wyspę, podobną rolę mogą odegrać rollupy. Każdy z tych elementów warto zadrukować ciekawą grafiką z logo firmy. Jej kolorystyka powinna wyróżniać się na tle galerii. Możesz utrzymać je w wyraźnych i jaskrawych kolorach, które wybiją się ponad tłumem przechodniów. Dzięki temu nie tylko zaciekawisz klientów, ale także pozwolisz im szybciej siebie odnaleźć.
Jeśli zdecydowałeś się na zamkniętą wyspę, jej granice możesz zaznaczyć trybunkami reklamowymi. Razem będą tworzyły spójną ladę. Niezależnie od tego, z której strony klient podejdzie, sprzedawca będzie mógł szybko do niego podejść. Warto przed trybunkami jednak umieścić kilka wygodnych krzeseł. Na nich klient będzie mógł usiąść, co z pewnością pomoże zatrzymać go przy stoisku nieco dłużej.
W otwartych wyspach możesz zdecydować się na mniejsze trybunki w kształcie prostopadłościanu bądź walca. Nie zajmą one tak dużo miejsca, a jednak zapewnią niezbędną przestrzeń do rozmowy i prezentacji produktów. Ciekawy kształt lady reklamowej Ariete z pewnością stanie się także ozdobą całej wyspy.
Powierzchnie trybunek niezależnie od ich kształtu i wielkości możesz zadrukować swoim banerem reklamowym. Im grafika będzie bardziej chwytliwa, tym lepiej zapadnie w pamięć. Przechodniom pozwoli także szybko zidentyfikować firmę.
Ostatnim ważnym elementem wyspy w galerii są ścianki reklamowe. Ich powierzchnia zazwyczaj jest największa, dlatego mają najmocniejszy wpływ na odbiór całego stoiska. Możesz wykorzystać je zarówno do reklamy – warto dopracować w każdym szczególe grafikę, która ma się na niej znaleźć, jak i do prezentacji towarów. Drugie rozwiązanie sprawdzi się szczególnie w otwartych wyspach, w których klient może wejść do środka i sięgnąć po dany produkt.
Same ścianki mogą stać się także niebanalną ozdobą wyspy. Ich kształt jak w przypadku ścianki reklamowej Iguana zaciekawia i swoją oryginalnością z pewnością wybije się ponad inne aranżacje witryn i wysp.
W ofercie naszego sklepu możesz znaleźć tzw. Smart Frame ze zintegrowanym oświetleniem LED. Dzięki takiemu rozwiązaniu Twoje produkty bądź logo firmy zostaną atrakcyjnie zaprezentowane i będą już z daleka przykuwać uwagę klientów. Z powodzeniem mogą spełniać także funkcję ścianek lub rollupów w otwartych stoiskach.
Niezależnie od funkcji, jaką ma pełnić wyspa w galerii, zadbaj o jej ciekawą i wyróżniającą się na tle innych witryn aranżację. W tym pomogą Ci produkty dostępne w naszym sklepie, których powierzchnie zadrukujemy dla Ciebie dowolną grafiką. Ciekawe rozwiązania aranżacyjne i kształty ustawionych na wyspie elementów pozwolą Ci zaciekawić większą ilość potencjalnych klientów.