Degustacja to wciąż jedna z najchętniej wybieranych form promocji. Czy faktycznie zawsze warto postawić na taką formę zainteresowania marką? W jakich sytuacjach lada degustacyjna znajdzie zastosowanie, a w jakich lepiej z niej zrezygnować? W tym praktycznym wpisie dowiesz się, jak zaprezentować swój biznes z najlepszej strony.
Degustacja to jedna z najciekawszych i najbardziej skutecznych form promocji sprzedaży, czyli szeregu różnego rodzaju działań, których celem jest nakłonienie konsumenta do zakupu naszego produktu czy usługi. Nie ma w tym nic dziwnego, w końcu zasada “przez żołądek do serca” obowiązuje również w biznesie! Każdy, kto kiedykolwiek dostał coś cieszącego podniebienie zupełnie za darmo, na pewno wie, co mamy teraz na myśli. Często po tego typu formę reklamy sięgają producenci, którzy chcą zachęcić do zapoznania się z nieznanym jeszcze szerzej produktem, na przykład nowym smakiem likieru alkoholowego, odmienioną wersją czekolady itd. Dlaczego promocja poprzez degustację jest tak skuteczna? Z kilku powodów, które warto wymienić:
Czy promocja poprzez degustację zawsze ma szansę się powieść? Na pewno idealnie pasuje do tych sytuacji, w których lada reklamowa z poczęstunkiem nikomu nie przeszkadza i stanowi niejako naturalny element otoczenia. Przykładem może być na przykład hall prowadzący na prestiżowy event, w którym hostessy częstują gości wyśmienitym szampanem czy lada degustacyjna ustawiona na plenerowym wydarzeniu związanym z kulinariami.
Warto też wziąć pod uwagę inwestycję w ladę targową, na której ułożymy poczęstunek dla osób odwiedzających nasze stoisko wystawowe w ramach targów. Co warte podkreślenia, nie muszą to być absolutnie produkty powiązane bezpośrednio z Twoją marką – coś do picia czy słodka przekąska zawsze jednak umili trudne pertraktacje, czy rozmowy z osobami zainteresowanymi Twoją działalnością.
Oczywiście promocje polegające na degustacji sprawdzają się w środowisku, z którego poniekąd wyrosły, czyli w galeriach handlowych, w których ustawimy ladę reklamową degustacyjną przy półce czy lodówce z produktem, który chcemy promować.
Nie wiesz, na jaką ladę reklamową postawić? Staraj się wybrać model jak najlepszej jakości – taki, który z jednej strony będzie możliwie lekki i poręczny (zarówno w montażu/demontażu, jak i w transporcie), a z drugiej – trwały, solidny i praktyczny. Warto też pokusić się o zamówienie lady targowej, która będzie służyła nie tylko na jedno wydarzenie. Przykład? Trybunka konferencyjna, na której można z takim samym powodzeniem wyeksponować smaczny poczęstunek dla gości, co ulotki reklamowe albo broszury dla klientów lub potencjalnych kontrahentów. Świetne lady reklamowe degustacyjne znajdziesz w naszej ofercie. Co je wyróżnia? Wykonane są z PCV, aluminium i płyty meblowej, posiadają trwałe nadruki naniesione metodą sublimacyjną, odporną na działanie promieni ultrafioletowych. To najprostsza metoda na to, żeby wyróżnić się podczas promocji i podkreślić status swojej firmy! Nasza porada: dostosuj nadruki na ladzie degustacyjnej w taki sposób, żeby nie były zbyt nachalne w zachęcaniu do konsumpcji.
Lada reklamowa degustacyjna to wszystko, czego potrzebujesz, żeby klienci zaostrzyli sobie apetyt… na Twoją markę. Sprawdź, w jaki sposób taka forma reklamy może Ci pomóc wyróżnić się na zbliżającym się wydarzeniu i przygotuj się na czerpanie zysków ze swojej kreatywności!