Promocja konferencji - jakie produkty reklamowe się sprawdzą?

28/01/2022
dodany przez Mint2Print
 Promocja konferencji - jakie produkty reklamowe się sprawdzą?

Organizujesz konferencję i chcesz, żeby dowiedziało się o niej jak najszersze grono odbiorców? Nic dziwnego, w końcu dobra reklama podbije profesjonalny charakter Twojej imprezy i sprawi, że zainteresuje się nią więcej osób. Jakie produkty reklamowe warto brać pod uwagę przy planowaniu kampanii informacyjnej dotyczącej konferencji? Za chwilę poznasz podpowiedzi ekspertów.

Promocja konferencji – dlaczego warto?

Organizacja takiego wydarzenia, jak konferencja, wymaga naprawdę dobrego planu. W praktyce oznacza przecież inwestycję ogromnych często środków finansowych i czasu, potencjalne problemy z logistyką i deadline’ami, a także konieczność współpracy z ekspertami z wielu różnych dziedzin, często nam obcych. Cel jest jeden: przygotowanie eventu, który po prostu opłaci się organizatorom, generując zyski, a przynajmniej nie powodując strat. Warto jednak pamiętać, że konferencja to przede wszystkim spotkanie służące wymianie wiedzy, doświadczeń, kontaktów – dlatego nadmierne podkreślanie komercyjnego charakteru imprezy może sprawić, że nie będzie kojarzyła się z wydarzeniem prestiżowym, merytorycznym, godnym uwagi.

Jeśli organizacja konferencji to Twój konik, doskonale wiesz, jak unikać pułapek i jak najlepiej zoptymalizować wszystkie działania, żeby przyniosły spodziewany skutek. Jeśli jednak organizujesz tego typu event po raz pierwszy, musisz sobie uświadomić, jak ważne jest podjęcie różnego rodzaju działań marketingowych w celu dotarcia do potencjalnych klientów – osób, które opłacą uczestnictwo w konferencji, a później wystawią Twojej imprezie najlepsze opinie. Jeśli nie bardzo wiesz, jak można zareklamować biznesowy event, poznaj nasze wskazówki.

Jak zareklamować konferencję? Pomysły ekspertów

Jak skutecznie zareklamować konferencję, żeby zainteresowała możliwie najszersze grono odbiorców? Cóż, na tak postawione pytanie nie da się udzielić innej odpowiedzi, jak: wielopłaszczyznowo i wielokanałowe. Po pierwsze wykorzystaj internet, wraz z jego wszystkimi możliwościami: mediami społecznościowymi, wyszukiwarką Google, a przede wszystkim – dobrze stargetowanymi newsletterami. Absolutnie nie zapominaj o reklamie outdoorowej, która pozwoli zaistnieć Twojemu projektowi. Dobrym pomysłem są różnego rodzaju działania marketingowe w miejscach, w których mogą funkcjonować osoby potencjalnie zainteresowane wydarzeniem. Przykład? Stoisko informacyjne na targach związanych z podobną branżą czy reklamy wyeksponowane w centrum biznesowym albo w powiązanym tematycznie punkcie usługowym. Koniecznie weź sobie jednak do serca radę ekspertów, którzy przestrzegają przed wykorzystywaniem wszystkich możliwych sposobów i marketingowych trików. Reklama ma być skuteczna, ale subtelna, “skrojona na miarę” tematu przewodniego Twojej konferencji. Przykładowo, jeśli dotyczy nowych rozwiązań w medycynie, filmy na TikToku mogą nie być odpowiednią reklamą. Organizujesz konferencję poświęconą mediom społecznościowych i reklamie w Google Ads? Wywieszanie klasycznego baneru reklamowego nie zawsze będzie strzałem w dziesiątkę. Jakie zatem nośniki brać w ogóle pod uwagę? Zastanówmy się nad tym wspólnie.

Standy reklamowe, a może rollupy? Produkty reklamowe, które będą niezbędne podczas promocji konferencji

Jak wybrać produkty reklamowe, które przydadzą się w promocji konferencji? Jak już wspominaliśmy, wszystko zależy od tego, jakiemu tematowi poświęcone jest wydarzenie, jakich ekspertów zaprosisz, kto ma być Twoim modelowym odbiorcą-uczestnikiem. Wykorzystanie jakich nośników warto przemyśleć? Przydatne mogą się okazać różnego rodzaju standy reklamowe, które można umieścić w odpowiednim miejscu: punkcie medycznym, na uczelni czy w przestrzeni miejskiej (w zależności od tematyki konferencji i kontekstu). Tak samo użyteczne będą ​​rollupy reklamowe, które możesz ustawić na miesiąc przed konferencją na przykład w siedzibie swojej firmy. Warto też przy okazji planowania działań marketingowych, zamówić odpowiednie trybunki konferencyjne, które wykorzystasz w ramach organizowanego przez Ciebie wydarzenia.

Organizacja konferencji to niemały wysiłek! Cała logistyka związana z tego typu wydarzeniami oraz ilość zainwestowanych środków mogą być powodem do stresu. Jeśli chcesz, żeby wszystko odbyło się zgodnie z planem, czyli impreza zyskała duże zainteresowanie, rozgłos i dobry feedback, koniecznie musisz przemyśleć kwestie reklamy wydarzenia. W kampanii informacyjnej związanej z konferencją warto wykorzystać nie tylko internet, ale też sprawdzone, tradycyjne rozwiązania, takie jak standy czy flagi reklamowe. Więcej opcji znajdziesz na naszej stronie internetowej!

Komentarze

Postów nie znaleziono

Napisz opinię