Reklama na banerze reklamowym, fladze firmowej czy rollupie to jeden z najpopularniejszych (bo i efektownych) sposobów na zaprezentowanie swojego biznesu, na przykład w przestrzeni miejskiej. O czym pamiętać, projektując tego typu produkty reklamowe? W tym poradniku znajdziesz odpowiedź, której szukasz, więc zapraszamy do lektury!
Od lat reklama na banerze reklamowym czy rollupie nie przestaje tracić na popularności. Decydują się na nią zarówno biznesowi giganci, prezentujący swoje produkty czy usługi przy trasach szybkiego ruchu albo w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach dużych miast, ale też mniejsze czy dopiero startujące ze swoją działalnością firmy. Od jakiegoś czasu dołączyła do nich również reklama na fladze reklamowej, równie ciekawym nośniku, który daje spore pole do popisu dla reklamującego się.
Czy inwestycja budżetu w reklamę na banerze reklamowym, fladze firmowej czy rollupie to dobry pomysł? Jak najbardziej. W końcu może skutecznie przyciągnąć uwagę i pozwolić dobrze zapoznać się zarówno z treścią, jaką chcemy przekazać, jak i z samym DNA marki, jej stylistyką czy filozofią. Nośniki reklamowe tego typu swoje zadania spełniają w 100%, ale pod jednym warunkiem: muszą być naprawdę dobrze zaprojektowane. Co to właściwie znaczy? O tym dowiesz się już za chwilę.
Zanim z dumą zlecisz zawieszenie baneru reklamowego w centrum miasta albo na siedzibie swojej firmy, znajdź trochę czasu na odpowiednie zaprojektowanie reklamy bądź poproszenie o pomoc kogoś, kto zajmuje się takimi zadaniami profesjonalnie. Niezależnie od nośnika, reklama zawsze musi prezentować się atrakcyjnie, pasować do estetyki firmy i podkreślać jej zalety. O czym warto pamiętać?
Projektując grafikę na baner reklamowy, flagę firmową czy rollup, zawsze korzystaj ze zdjęć, do których… masz prawo. Możesz je zakupić w specjalnych bazach materiałów fotograficznych bądź stworzyć samodzielnie - nigdy nie korzystaj z grafik znalezionych w internecie, na przykład na Instagramie, Pintereście czy w wynikach wyszukiwania przeglądarki Google. To może przynieść Ci tylko problemy związane ze złamaniem praw autorskich (zwłaszcza że reklama powstaje w celu czerpania korzyści majątkowych).
Zdjęcie czy grafika, którą umieścisz na banerze reklamowym bądź na fladze firmowej musi być dobrej jakości. Sprawdź rozdzielczość w pliku przed wysłaniem do drukarni - nie ma nic gorszego niż rozpikselowane zdjęcie w reklamie zaprezentowanej w atrakcyjnej okolicy.
Projekt reklamy powinien być zawsze dostosowany do rodzaju nośnika, jego wymiarów, kształtów, miejsca, w jakim się pojawi, a nawet wysokości, na jakiej będzie oglądany. Przykładowo atrakcyjny przeskalowany packshot (zdjęcie produktowe) ze zbliżeniem na detale flagowego zegarka Twojej marki sprawdzi się na banerze reklamowym podziwianym z daleka, z kolei na rollupie, na który potencjalny klient będzie patrzeć z bliska, lepiej będzie zaprezentować go na zdjęciu z modelem. Warto jednak pamiętać, że pomysłów na fajne, kreatywne wykorzystanie nośnika reklamowego jest naprawdę sporo, więc nie musisz się ograniczać, o ile pamiętasz o jakości i… dystansie.
Bardzo ważną kwestią, którą warto poważnie przemyśleć przed zaprezentowaniem światu reklamy na banerze reklamowym, rollupie albo na fladze firmowej, jest oczywiście treść, jaka ma się na niej pojawić. Często właściciele marek chcą przekazać na tego typu nośniku jak najwięcej informacji, jednak nie zawsze jest to dobry pomysł. Potencjalni klienci poświęcają na odbiór reklamy krótką chwilę, a ich uwagę bardziej przykuje atrakcyjne zdjęcie bądź ciekawa grafika oraz krótkie, rzucające się w oczy hasła, niż długie akapity tekstu. Wyjątkiem mogą być rollupy spełniające typowo informacyjny charakter, ustawione przykładowo na stoisku firmowym na targach - w takim wypadku wypunktowanie najważniejszych aspektów związanych z działalnością jak najbardziej będzie na miejscu (zwłaszcza jeśli obok stanie drugi rollup z ciekawym i przyciągającym spojrzenia zdjęciem). O czym warto więc pamiętać, projektując treść do reklamy?
Zamień się w rasowego copywritera albo poproś kogoś takiego o pomoc. Hasła powinny być zgrabne, ciekawe, zapadające w pamięć i koniecznie pasujące do charakteru firmy.
Staraj się wymienić na banerze reklamowym to, co najważniejsze, sprowadzając maksimum znaczeń do minimum treści. W zależności od tego, czym się zajmujesz, istotne będą takie hasła jak: “70% taniej”, “luksusowy”, “wielka obniżka” albo “największy wybór”.
Nie zapominaj o foncie, czyli rodzaju czcionki - ta powinna być maksymalnie czytelna z odległości, z jakiej będzie oglądany baner reklamowy i jednocześnie pasująca do całego projektu reklamy.
Zaprojektowanie reklamy, która pojawi się na takich nośnikach, jak banery reklamowe, rollupy czy flagi reklamowe, wbrew pozorom nie jest rocket science, czyli czymś bardzo trudnym. Wystarczy, że zapamiętasz kilka najważniejszych elementów i przyjrzysz im się krytycznie na każdym etapie powstawania reklamy!