Jakie rodzaje reklamy zewnętrznej są najskuteczniejsze?

22/06/2021
von Mint2Print
 Jakie rodzaje reklamy zewnętrznej są najskuteczniejsze?

Skoro pandemiczne obostrzenia zostały zniesione, pora zaprezentować swój biznes poza światem Internetu czy telewizji, czyli po prostu wychodząc w plener. Na jaki rodzaj nośnika się zdecydować? Jakie rodzaje reklamy zewnętrznej cieszą się największą skutecznością? Zanim zainwestujesz swój budżet w wybraną formę promocji, zajrzyj do naszego wpisu i przemyśl, czy Twoja decyzja jest słuszna.

Reklama zewnętrzna - warto czy nie?

Reklama na zewnątrz, określana z języka angielskiego jako OOH (out of home) lub outdoor to jeden z najpopularniejszych i najbardziej trafionych sposobów na promocję marki. Zwłaszcza w 2021 roku, kiedy klienci zmęczeni pandemią zaczynają chętnie wychodzić z domów i dosłownie chłoną to, co dzieje się w miejskiej tkance. Outdoorowa reklama to ogół sposobów prezentowania biznesu na zewnątrz na różnego rodzaju nośnikach, od banerów reklamowych po mobilne ekspozycje. Jakie są zalety reklamy zewnętrznej? Odpowiedzi jest mnóstwo, a każdą warto wziąć pod uwagę.

  • Reklama zewnętrzna jest dostępna dla wszystkich aktualnych i potencjalnych klientów bez względu na status czy styl życia. Jest widoczna przez całą dobę i niejako funkcjonuje razem z odbiorcami, towarzysząc im w drodze do pracy czy podczas spacerów. Częstotliwość pojawiania się reklamy w przestrzeni zwiększa rozpoznawalność marki i w efekcie wpływa na sprzedaż.
  • Reklama OOH charakteryzuje się stosunkowo niskimi kosztami dotarcia do różnych grup odbiorców i wysoką skutecznością. Upowszechniony przekaz umożliwia trafienie nie tylko do dotychczasowego targetu, ale też do ludzi, którzy mogą być zainteresowani naszą działalnością lub produktem.
  • Tego typu promocja różni się od “personalizowanych” reklam, które wyświetlają się chociażby w Internecie, a przez wiele osób uznawane są za zbyt nachalne. W przypadku reklam outdoorowych można mówić o efekcie samodzielnego ich odkrywania. Dzięki temu zostaje zachowany szacunek wobec intymnego, prywatnego świata odbiorcy, ale jego zainteresowanie rośnie.

Rodzaje reklamy zewnętrznej

Rodzajów reklam zewnętrznych jest sporo, a sama definicja tego określenia jest naprawdę pojemna. Przede wszystkim są to nośniki wielkoformatowe, eksponowane chociażby na ścianach budynków czy billboardach, podświetlanych w nocy od przodu bądź z tyłu (jak w przypadku reklamy na siatce), mobile (dwustronne reklamy na samochodowej platformie) czy infoscreeny. W outdoorze stosuje się też banery reklamowe w najróżniejszych wariantach, na przykład wieszane na ogrodzeniach, a także plakaty i afisze, szyldy, flagi reklamowe, kasetony, neony czy tak zwany car wrapping, czyli treści naklejane na samochodach. Do reklam OOH zalicza się też te, które eksponowane są na przykład w korytarzach galerii handlowych lub w kinach, a także w metrach, autobusach czy tramwajach. W takiej ilości zewnętrznych nośników i produktów reklamowych można się zgubić. Jak więc wybrać taki rodzaj outdoorowej promocji, który będzie najbardziej skuteczny? Zastanówmy się nad tym istotnym zagadnieniem.

Jaka reklama zewnętrzna ma największą skuteczność?

Chcesz postawić na reklamę zewnętrzną, która będzie skuteczna i pomoże Ci zoptymalizować wydany na promocję budżet? Postaw na reklamę, która jest zwyczajnie… widoczna. Tylko tyle i aż tyle! Co to oznacza w praktyce?

  • Przede wszystkim wybierz do ekspozycji swojej reklamy przestrzeń zgodną z prawem - nie wszędzie można umieszczać plakaty czy naklejki reklamowe, a marka, która przy okazji promocji łamie prawo i zaśmieca przestrzeń miejską, nie będzie dobrze odbierana.
  • Miejsce ekspozycji musi być widoczne, najlepiej możliwie z daleka, zwłaszcza na szlakach szybkiej komunikacji (nie tylko przy drogach szybkiego ruchu, ale też przy deptakach, na których panuje tłok). Zadbaj o to, żeby baner reklamowy, billboard czy plakat były widoczne zarówno po zmroku, jak i przy mocnym nasłonecznieniu. Banery reklamowe Blackout, które znajdziesz w naszym sklepie internetowym, są bardzo dobrym rozwiązaniem, bo ograniczają efekt prześwitywania dwustronnej reklamy.
  • Istotnym aspektem są też czynniki atmosferyczne, które mogą wpłynąć na widoczność nośnika. Banery reklamowe czy flagi z logo powinny być wykonane z materiałów trwałych i odpornych na słońce, deszcz czy wiatr. Liczy się też oczywiście dobrej jakości druk, który na przykład nie blaknie z czasem czy pod wpływem czynników atmosferycznych.
  • Wysoką skutecznością cieszą się reklamy zewnętrzne zaprojektowane w sposób atrakcyjny, korespondujące z otoczeniem, na przykład “puszczające oko” do pobliskiego zabytku, konkretnej dzielnicy czy na przykład lokalnej gwary.

Reklama zewnętrzna, inaczej outdoorowa, to bardzo dobry sposób na zaprezentowanie swojej działalności szerokiemu gronu odbiorców. Warto pamiętać o kilku zasadach, które zwiększą jej skuteczność, wcale nie wymagając od nas znaczącego zwiększenia nakładów finansowych. Odpowiednie, a więc dobrej jakości, nośniki reklamowe typu OOH, takie jak chociażby banery reklamowe Blackout, możesz zamówić u nas. To inwestycja, która szybko Ci się zwróci!

Kommentare

Keine Beiträge gefunden.

Rezension verfassen