Baner reklamowy to jeden z najpopularniejszych i najskuteczniejszych nośników informacji, z którymi chcesz dotrzeć do swoich klientów - zarówno aktualnych, jak i potencjalnych. Co warto wiedzieć na temat przygotowania tego typu reklamy? Jakie szczegóły powinny się na niej znaleźć? Jakie wymiary powinien mieć baner reklamowy? Sprawdź w naszym poradniku.
Jeśli szukasz sposobu na to, żeby dotrzeć z informacją o swojej firmie do klientów, na pewno chociaż raz brałeś pod uwagę inwestycję w reklamę drukowaną na banerze. Prawdopodobne jest też to, że już własny baner reklamowy masz i eksponujesz go w wybranym miejscu. Ale czy skutecznie? Zastanówmy się nad tym. Banery reklamowe to praktyczne i bardzo uniwersalne rozwiązanie, ale często… niewłaściwie wykorzystywane. Wielu przedsiębiorcom wydaje się, że wydrukowanie na podłożu grafiki musi przynieść spodziewane rezultaty. Niestety nie zawsze tak jest, a przyczyną niepowodzenia może być wiele czynników, w tym, najczęściej, nieodpowiednio dopasowany do wielkości czy umiejscowienia baneru projekt graficzny oraz kiepskiej jakości materiały (zarówno w kontekście druku, jak i samego baneru). Co więc warto zrobić, żeby ominąć niebezpieczeństwo wydania większej sumy na nietrafioną reklamę? Przede wszystkim zainwestować w banery dobrej jakości, na przykład takie jak dostępne w naszym sklepie internetowym wersje blackout, posiadające specjalną przekładkę, która uniemożliwia przenikanie światła słonecznego przez siatkę. Dobry baner to taki, który jest lekki, łatwy w montażu, wytrzymały, odporny na uszkodzenia (na przykład spowodowane wiatrem), a przede wszystkim estetyczny. I właśnie połączeniu estetyki z kwestiami merytorycznymi przyjrzymy się w następnej części tego poradnika. Dowiesz się z niego między innymi, jakie informacje powinny zostać umieszczone na banerze reklamowym, żeby faktycznie spełnił on swoje zadanie. Jak zaprojektować baner reklamowy? Oto odpowiedź.
Jakie informacje na nim umieszczać? Na te pytania niestety nie uzyskasz jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego, jaką funkcję pełni tego rodzaju nośnik, gdzie zostanie zamontowany, z jakiej odległości będzie odbierany przez przypadkowego przechodnia czy przejezdnego. Liczy się też oczywiście charakter Twojej działalności, wpisana w jej DNA estetyka i wiele innych aspektów. O czym więc warto pamiętać?
Podsumowując: to, jakie informacje umieszczać na reklamie banerowej zależy od wielu czynników. Podobna zależność dotyczy samych wymiarów baneru reklamowego, które muszą być dostosowane do wielkości powierzchni, na której będzie on umieszczony (przykładowo - dostosowany do szerokości ściany).
Kiedy już wiesz, o czym poinformujesz swoich klientów na banerze, zastanów się… jak to zrobisz. Jak zaprojektować baner reklamowy? Warto skonsultować projekt z profesjonalnym grafikiem, a najlepiej zlecić mu wykonanie takiego projektu, informując o docelowych rozmiarach reklamy. Ekspert będzie wiedział, jakie rozmieszczenie elementów, jaka wielkość czy kolor fontu najlepiej się sprawdzi. Pamiętaj, że szokujące zdjęcia czy kontrowersyjne grafiki mogą przyciągną wzrok do Twojego banera, ale niekoniecznie pomogą Ci zaskarbić sobie sympatię klientów. Zwłaszcza, jeśli umieszczasz swój komunikat w miejscu dostępnym chociażby dla bardzo młodych osób czy dzieci. Projektując baner reklamowy, który ma pojawić się w przestrzeni miasta czy na siedzibie Twojej firmy, staraj się nawiązać estetycznie do otoczenia. Chociaż może Ci się wydawać, że bez krzykliwych kolorów nikt nie zwróci uwagi na Twój przekaz, musisz wiedzieć, że w 2021 panuje trend na spójność wizualną, a firmy, które to uszanują, na pewno zyskają w oczach odbiorcy.
Jak widzisz, przygotowanie dobrego baneru reklamowego, który przykuję uwagę, dobrze poinformuje, a nawet zachwyci, wbrew pozorom nie jest wcale takim trudnym zadaniem. Weź pod uwagę nasze podpowiedzi i stwórz baner, który podniesie rangę Twojej firmy!