Projektujesz banery reklamowe dla swojej firmy? Chcesz, żeby Twój biznes był odbierany jako poważny, nowoczesny i profesjonalny? Nie stawaj w wyścigu z innymi reklamodawcami, którzy walczą o każdy centymetr kwadratowy wolnej przestrzeni i sięgają po najbardziej kontrowersyjne rozwiązania estetyczne (od mocnych kontrastów kolorystycznych po dwuznaczne hasła). Weź do serca zasadę „mniej znaczy więcej” i przygotuj reklamę, która świetnie wpisuje się w otoczenie, korespondując z architekturą, kolorystyką budowli, klimatem miejsca (nowoczesne centrum miasta, starówka, romantyczny park). Wymyśl taką koncepcję, która zachwyci odbiorców i pokaże Twoja firmę w dobrym świetle - jako przedsiębiorstwo, które dba o estetykę miasta.
Sam na pewno przyznasz, że nie ma nic gorszego niż wyblakłe czy zniszczone banery reklamowe „zdobiące” płoty, przystanki i budynki. Tego rodzaju nośnik informacji z czasem może zacząć działać na naszą szkodę, podświadomie sugerując, że Twojej firmie nie zależy ani na estetyce, ani na inwestycji budżetu w jakościową reklamę. A to niespecjalnie świadczy o przedsiębiorcy, który oferuje klientom usługi lub produkty, prawda? Jeśli więc decydujesz się na przygotowanie banerów reklamowych, koniecznie wybierz te dobrej jakości. Wiele świetnych opcji znajdziesz w naszym sklepie internetowym z produktami reklamowymi. W przypadku reklam outdoorowych, narażonych na działanie niesprzyjających czynników atmosferycznych, warto wybrać baner na siatce mesh, wytrzymałej i przepuszczającej powietrze. Odporny na rozdarcia będzie też baner reklamowy na materiale typu Frontlit (czyli tkaninie winylowej z powłoką PVC). Jeśli chcesz, żeby napisy czy grafiki na Twoim banerze były dobrze widoczne o każdej porze dnia i roku, postaw na banery reklamowe typu Blockout, wyposażone w specjalną przekładkę, która uniemożliwia przenikanie światła słonecznego. Można na nich stworzyć dwustronny nadruk. Takie banery znajdą zastosowanie wszędzie tam, gdzie widoczne mogą być obie strony planszy.
W przypadku reklamy w przestrzeni miejskiej coraz częściej stosuje się rozwiązania inne niż klasyczne banery. Przykładem może być np. flaga firmowa, często lokowana przed wejściem do firmy, albo specjalne outdoorowe płotki z grafiką. Pierwsza forma reklamy spotykana jest w różnego rodzaju biznesach, od biur podróży po salony fryzjerskie bądź kosmetyczne. Druga opcja to dobry sposób na poinformowanie klientów, w jaki sposób mogą znaleźć drogę do siedziby firmy. Przykładem mogą być tak zwane potykacze prowadzające do restauracji.
Jeśli nie chcesz, żeby Twoja firma kojarzyła się z nieetycznymi zachowaniami czy z przekraczaniem jakichkolwiek norm, zawsze dokładaj wszelkich starań, żeby upewnić się, czy możesz wyeksponować swoją reklamę w danych miejscu. Nawet jednak, jeśli wykupienie reklamy jest możliwe, unikaj kontrowersyjnych miejsc. Przykład? Wieszanie banerów reklamowych na budynkach w taki sposób, że plansza odcina mieszkańcom dostęp światła słonecznego czy widok na miasto. Nigdy nie decyduj się też na montaż swoich reklam na pustostanach albo w miejscach, w których zagrażają one zdrowiu czy życiu innych. Z tego samego powodu zwróć szczególną uwagę na sposób zamocowania banera.
Reklama w przestrzeni publicznej może być świetnym sposobem na opowiedzenie o zaletach biznesu. Powinieneś jednak stosować się do omówionych przez nas podpowiedzi, żeby nie uzyskać efektu… wprost przeciwnego do tego, który był przez Ciebie zamierzony!