Trudno mówić o skutecznej reklamie, jeśli firma nie przygotuje odpowiednich do tego nośników. Trzeba je dopasować zarówno do charakteru działań promocyjnych, jak i tego, do kogo reklama ma trafić. Jak się przygotować, kiedy odbiorcą ma być młodzież? Jakie materiały reklamowe do szkół sprawdzą się najlepiej?
Zaplanowanie kampanii reklamowej skierowanej do młodych ludzi kryje w sobie ogromny potencjał. To grupa cechuje się pewną dynamiką, nieprzewidywalnością i… liczebnością. Poprzez przemyślane działania reklamowe można kształtować opinie i poglądy, a tym samym zyskać nowych klientów. Dostrzega to coraz więcej doświadczonych marketerów, którzy pod tym kątem tworzą plany marketingowe. Jeśli już przygotowałeś swoją kampanię reklamową dla młodszych konsumentów i wiesz, jaki cel chcesz osiągnąć, należałoby się zastanowić, które materiały reklamowe do szkół sprawdzą się najlepiej. Wybór jest spory.
Przygotowując materiały reklamowe, zawsze musisz się kierować zasadą ABC, czyli mają być adekwatne, bezbłędne, ciekawe. Treść, oprawa graficzna, a nawet rodzaj nośników musi być atrakcyjny dla konsumenta, w tym przypadku młodzieży. Materiały muszą być oryginalne, młodzi ludzie to cenią. Jednocześnie mają przekazywać pewne wartości na temat firmy i jej produktów. Jakie materiały reklamowe do szkół możesz wykorzystać?
Z pewnością sprawdzą się flagi reklamowe. Nie zajmują wiele przestrzeni i da się je postawić w dowolnym miejscu. Mogą stać na korytarzu szkoły, przy stoliku z ulotkami, obok Biura Karier Studenckich. Równie uniwersalne będą rollupy. One także nie wymagają dużej przestrzeni, a jednocześnie powierzchnia reklamowa jest spora, więc będzie widoczna już z daleka. Jeśli zamierzasz przygotować akcję promocyjną podczas jakiegoś wydarzenia bądź stoisko na targach, to poza powyższymi warto przygotować takie elementy jak ścianki reklamowe i lady wystawiennicze. W przypadku wydarzeń plenerowych rewelacyjnie sprawdzają się leżaki reklamowe. Beneficjenci kampanii zostaną przy stoisku firmy dłużej, a tym samym lepiej zapoznają się z tym, co może im zaproponować.
Pamiętaj też o regule wzajemności – jeśli Ty dasz coś potencjalnemu klientowi, on będzie chciał zrobić coś dla firmy. Warto więc zaopatrzyć się w różnego rodzaju gadżety reklamowe. Szczególną popularnością cieszą się ekotorby, długopisy, notesy, ale możesz podążać w inną stronę. Dla młodszej grupy wiekowej atrakcyjne będą breloczki lub drobne zabawki. To dobre uzupełnienie dla ulotek i folderów reklamowych.
Wiesz już, jakiego typu nośniki sprawdzą się w kampaniach kierowanych do młodzieży, teraz trzeba się zastanowić, kiedy można je wykorzystać. Pierwszą myślą, jaka nasuwa się w kontekście szkół, są targi. Mogą to być na przykład targi szkół albo targi pracy. Oprócz tego jest wiele innych wydarzeń, podczas których swoją ofertę można przedstawić. Przykładem są szkolne festyny, zawody sportowe, eventy, jakie organizuje uczelnia. Po konsultacji z władzami szkoły lub uczelni można również przygotować szybką akcję reklamową i m.in. przygotować stoisko na terenie placówki oświatowej. Być może da się to połączyć z ciekawą prelekcją lub warsztatami dla młodzieży - zwiększy to zainteresowanie odbiorców. Ważne jednak, by nie zatracić pierwotnego zamysłu i przypominać o firmie, w czym pomogą wspomniane wcześniej materiały reklamowe do szkół, czyli flagi, ścianki i rollupy.
Wracając do zasady ABC, materiały reklamowe mają być adekwatne, a więc dostosowane do wieku i zainteresowań odbiorcy. Treści muszą być przystępne dla dzieci i młodzieży, przyciągać i ciekawić. Jeżeli kampania jest kierowana do uczniów, na nośnikach powinny być kolorowe ilustracje i niewielka ilość prostego w zrozumieniu tekstu. Natomiast kierując swoje działania do studentów, treści nośników mogą mieć poważniejszą formę.
Co warto uwzględnić na takich materiałach reklamowych? Przede wszystkim musi być logo firmy i jej nazwa. Jeśli masz swoje hasło reklamowe, z którym chcesz, by kojarzono firmę, to również umieść je na nośnikach. Całość powinna być utrzymana w spójnej z barwami marki kolorystyce. Poprzez materiały reklamowe dbasz o wizerunek firmy.
Jeżeli materiały reklamowe mają mieć charakter uniwersalny, a więc użyjesz ich podczas wielu wydarzeń, to treści też powinny być uniwersalne. Niekoniecznie zawsze muszą przedstawiać najnowszą promocję. Inaczej ma się to w przypadku akcji czasowych, wtedy warto na flagach czy rollupach podać daty i szczegóły oferty. Jak widać, materiały reklamowe do szkół mogą w każdym przypadku wyglądać inaczej. Najważniejsze, by dobrać je pod kątem wieku młodzieży i zaprojektować tak, by odzwierciedlały charakter działalności firmy.