Zanim zaczniesz prawdziwą ekspansję swojego biznesu na cały świat, zacznij krok po kroku - od zareklamowania swojej marki lokalnie i zbudowania rozpoznawalności wśród klientów, którzy znajdują się w najbliższym otoczeniu. Jakie produkty reklamowe warto w tym celu wykorzystać? Oto kilka naszych podpowiedzi, które mogą się przydać nie tylko początkującym biznesmenom.
Każdy, kto zakłada własny biznes, prędzej czy później myśli o tym, żeby zdobyć cały świat i zyskiwać rozpoznawalność w szerokich kręgach odbiorców. Zanim jednak spełnisz swoje marzenia o ekspansji, wykorzystaj reklamowy potencjał lokalnie, czyli w swoim najbliższym otoczeniu. To po pierwsze świetny background do dalszych działań, po drugie sposób na trafienie do klientów, którzy mogą być najbardziej zainteresowani Twoim produktem czy usługą. Internet sprawił, że cały świat stał się globalną wioską i dosłownie na wyciągnięcie ręki ma się dostęp do marek z najodleglejszych zakątków globu. Jednak znów, na fali popularności ekologii i zmniejszania śladu węglowego, a także ze względu na postpandemiczne doświadczenia, wraca moda na wspieranie lokalnych biznesów: restauracji, sklepów, producentów. Klienci coraz chętniej wybierają marki działające “po sąsiedzku”. Wykorzystaj to i daj się poznać! Przyda Ci się do tego kreatywny i dobrze przemyślany plan działania. Od czego zacząć?
Pomysłów na lokalną reklamę jest mnóstwo. Warto postawić na działania wielotorowe - takie zapewnią najlepszy efekt w najkrótszym czasie i pozwolą Ci dotrzeć do maksymalnie szerokiego targetu. Z myślą o promocji lokalnej warto wykorzystać wspomniany już (i wciąż bardzo skuteczny) Internet, w tym przede wszystkim posty promowane w taki sposób, żeby docierały do użytkowników w okolicy. Sprawdź, jakie eventy plenerowe, branżowe targi czy szkolenia lub warsztaty (w zależności od charakteru Twojej działalności) odbywają się w najbliższym czasie i zastanów się, czy nie warto wykorzystać ich do promocji swojej marki. Udział możesz wziąć zarówno jako czynny uczestnik, jak i jako mentor, patron czy sponsor. Możesz też pokusić się o bezpośredni kontakt z klientami, na przykład poprzez wyjście na ulicę, oferowanie im próbek swojego produktu, ofiarując kupony rabatowe czy zapraszając do udziału w konkursie. Takie rozwiązania zawsze wydają się atrakcyjne i aktywizują odbiorców. W lokalnej promocji marki przydadzą Ci się również różnego rodzaju nośniki i produkty reklamowe, zarówno te tradycyjne, jak i mniej standardowe. Jakie według nas przydadzą się najbardziej?
W lokalnej promocji biznesu wykorzystaj sprawdzone i polecane przez ekspertów od marketingu produkty reklamowe w sposób najbardziej zbieżny z DNA Twojej marki.
W reklamie lokalnej warto postawić na skuteczne i znane od dawna nośniki oraz produkty reklamowe, których skuteczność jest potwierdzona przez niejednego specjalistę. Billboardy, banery reklamowe, a może nowoczesne flagi z logo czy leżaki z nadrukiem? Postaw na ciekawą i estetyczną formę promocji i przyciągnij do swojej firmy klientów nie tylko z sąsiedztwa, ale też przyjezdnych, chętnie poznających lokalne biznesy.