Jak budować swoją markę poprzez wystrój wnętrza?

15/03/2021
dodany przez Mint2Print

Prężnie rozwijające się, rozpoznawalne marki, kojarzą się z tym, czego ich klienci potrzebują najbardziej. Jak dać się zapamiętać? Przygotuj dobrej jakości banery reklamowe w przestrzeni miejskiej, ale zadbaj też o odpowiedni wystrój swojej siedziby. Czego nie może w niej zabraknąć? W tym poradniku znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie.

Budowanie rozpoznawalności marki u podstaw - co warto wiedzieć?

Przedsiębiorcze osoby bardzo wiele energii poświęcają na tworzenie planów strategicznych dotyczących rozwoju biznesu, reklam w przestrzeni miejskiej czy internetowej. Właściciele marek często godzinami pochylają się nad budżetowaniem kampanii na Facebooku, projektowaniem banerów reklamowych czy systemów wystawienniczych na targi. Często jednak w natłoku elementów do przypilnowania zdarza się zapomnieć o tym, co jest najważniejsze, czyli o wprowadzeniu do wystroju siedziby takich elementów, które najlepiej podkreślą charakter i tożsamość firmy. Dlaczego to błąd? Bo tworzenie DNA biznesu zaczyna się właśnie od fundamentów. Jeśli w Twojej firmowej przestrzeni pojawią się takie elementy, jak charakterystyczna dla marki kolorystyka, logo, motto czy najchętniej kupowane produkty w formie showroomu albo ekspozycji zdjęć, zdecydowanie łatwiej będzie Ci przekonać do siebie nie tylko klientów, ale też… pracowników, którzy dosłownie zanurzą się w estetyce i filozofii firmy. Jakie środki warto zastosować, żeby proces “obrandowania” aranżacji przebiegł jak najlepiej? Mamy dla Ciebie kilka sprawdzonych pomysłów, które z powodzeniem możesz wykorzystać w swoim biurze, magazynie czy punkcie usługowym.

To, czego nie widać - elementy, od których warto zacząć

Jak już wspominaliśmy, najlepsze user experience klienta to takie doświadczenie, w którym osoba nabywa przyjemnych skojarzeń z Twoją marką. W zależności od charakteru biznesu, którym się zajmujesz, mogą się one różnić: w przypadku małego salonu stylizacji paznokci będzie to przyjemna i odprężająca atmosfera oraz czas spędzony na plotkach w damskim gronie, w przypadku kancelarii - 100% profesjonalizm, a w przypadku szkoły języka angielskiego dla dzieci - kreatywność, różnorodność i walory edukacyjne. Pozytywne doświadczenie klienta zbudujesz przede wszystkim za pomocą środków pozawizualnych. Należą do nich przede wszystkim: sposób obsługi i prowadzenia rozmów telefonicznych, używana w komunikacji tonalność, ścieżka dźwiękowa w tle, a nawet zapach. Zadbaj o to, żeby te elementy były maksymalnie spójne z Twoją filozofią i podkreślały to, co chcesz przekazać (jak na przykład wymienioną wyżej przyjemną atmosferę, dyskretny profesjonalizm czy kreatywność).

Corporate identity w Twojej firmie

Na pewno wiesz, że system identyfikacji wizualnej (corporate identity) to szalenie istotna dla biznesu sprawa. W dobie rosnącej konkurencji, powszechnego dostępu do Internetu, oferującego możliwość skorzystania z usług wielu firm na całym świecie, należy zadbać o to, żeby logo marki się wyróżniło i zostało zapamiętane. Warto zacząć od podstaw, czyli wyeksponowania firmowego znaku we własnej siedzibie. Tu możesz zdecydowanie “poszaleć” ze środkami ekspresji, począwszy od stylowego neonu, a skończywszy na nowoczesnej ściance tekstylnej, rollupie na wejściu do lokalu czy fladze reklamowej.

Pomyśl o sprytnej promocji firmy w przestrzeni dla klientów, na przykład w poczekalni czy w pobliżu recepcji. Logotyp na leżakach reklamowych, a może na dywanie? To zawsze dobry pomysł, zwłaszcza w połączeniu z odpowiednią muzyką i dopasowaną kolorystyką aranżacji wnętrza. Różnego rodzaju nośniki dla corporate identity znajdziesz w ofercie naszego sklepu internetowego Mint2Print - wszystkie wyróżniają się designem na najwyższym poziomie i ponadprzeciętną jakością.

Co jeszcze warto wiedzieć o aranżacji firmowej przestrzeni?

Pamiętaj o tym, że na pozytywne user experience w siedzibie Twojej firmy ma wpływ sposób, w jaki zaaranżujesz jej przestrzeń. Tu kieruj się nie tylko względami estetycznymi czy trendami (chociaż one są bardzo istotne, bo podkreślają, że nadążasz za zmieniającymi się tendencjami), ale przede wszystkim funkcjonalnością. Klienci powinni bez przeszkód odnajdywać się w przestrzeni, korzystając z infrastruktury i odnajdując drogę do poszczególnych części lokalu/gabinetu/sklepu. Sama stylistyka wnętrza, rodzaj oświetlenia czy użyte na ścianach, meblach i dodatkach kolory zależą oczywiście od prowadzonej działalności. Inaczej urządzisz wnętrze szkoły jogi i medytacji, a inaczej nowoczesną drukarnię wielkoformatową.

Jak widzisz, możliwości wpłynięcia na sposób postrzegania firmy przez klientów odwiedzających Twoją siedzibę jest wiele. Możesz postawić na sprawdzone elementy wystroju wnętrza, od flag reklamowych po dywany z nadrukiem czy ścianki tekstylne, ale też sięgnąć po środki pozawizualne, takie jak na przykład zapachy czy odpowiednią komunikację z klientami.

Komentarze

Postów nie znaleziono

Napisz opinię