Ciepłe dni i zniesienie większości obostrzeń związanych z pandemią motywują do wychodzenia ze swoim biznesem… pod chmurkę. Eventy plenerowe, chociaż charakteryzują się swobodną wakacyjną atmosferą, muszą być jednak właściwie zorganizowane. Jakie produkty reklamowe muszą się znaleźć na stoisku promocyjnym podczas takich letnich wydarzeń jak targi, festyny, festiwale? O tym napisaliśmy nasz miniporadnik.
Latem 2021 większość Polaków, jeszcze chętniej niż kiedykolwiek wcześniej, wyjdzie z domów w plener: na pikniki, spacery, do kawiarnianych ogródków oraz na imprezy organizowane pod chmurką. Takie plenerowe eventy pozwalają miło i ciekawie spędzić czas na świeżym powietrzu, często w towarzystwie bliskich i przyjaciół. Letnie targi, kiermasze, koncerty, festiwale i festyny, jarmarki, inscenizacje historyczne czy dni miasta są świetną okazją także dla właścicieli firm, którzy chcą zarekomendować swój biznes potencjalnym klientom lub umocnić swoją relację z tymi aktualnymi. Pomysł na promocję marki w ramach wakacyjnych wydarzeń organizowanych w plenerze jest naprawdę trafiony, bo działa… na zmysły, a te w największym stopniu decydują o zakupowych decyzjach. Zasada jest prosta: logotyp marki będzie się kojarzył klientom z tym, co wakacyjne, przyjemne, lekkie i radosne, ale też związane z ich konkretnymi pasjami (jak na przykład muzyka czy określona dyscyplina sportu). Czy to nie najkrótsza droga do serca konsumenta?
Żeby osiągnąć właściwy rezultat, czyli zadziałać na wyobraźnię klientów i zachęcić ich do naszego produktu czy usługi, musimy jednak odpowiednio przygotować plenerową wersję promocji. Warto sobie zdawać sprawę z różnego rodzaju zasad i ograniczeń, które mogą sprawić, że efekt będzie odwrotny od zamierzonego. O czym warto wiedzieć przede wszystkim, żeby nie marnować zainwestowanego w reklamę budżetu?
Jakie produkty reklamowe sprawdzą się podczas promocji na plenerowych eventach? Najprostsza odpowiedź: takie, które skutecznie zaprezentują Twoją markę, przyciągną klientów i będą idealnie pasować do charakteru imprezy. Zapomnij o sposobie, w jaki marki reklamują się zazwyczaj na klasycznych targach czy w biznesowych centrach. Postaw na kreatywność - sprzyja temu nie tylko lato samo w sobie, ale też oczekiwania znudzonych miesiącami siedzenia w domu klientów. Zaskocz ich nietypowymi pomysłami i rozwiązaniami, które kompletnie przeczą rutynie. W zależności od tego, jaki promujesz produkt bądź usługę, postaraj się przedstawić ją w możliwie ciekawy, niecodzienny i zajmujący sposób. Reklamujesz sprzęt sportowy? Zorganizuj zawody, na przykład w jeżdżeniu na rowerach stacjonarnych. Chcesz zainteresować ich produktem kosmetycznym? Przedstaw go w szerszym kontekście, na przykład podczas spotkania z jogą dla chętnych klientek. Produkujesz napój dla nastolatków? Stwórz strefę chilloutu, w której pojawią się flagi z logo, plażowe leżaki reklamowe i rośliny oddzielające tę przestrzeń od zgiełku kiermaszu, plaży czy przestrzeni miejskiej.
Warto pamiętać, że w plenerze dobrze być wyrazistym - na kiermaszach czy festiwalach na świeżym powietrzu jeszcze trudniej niż w centrum targowym wyróżnić się na tle konkurencji i zaznaczyć własną strefę promocyjną, która skutecznie przyciągnie ruch i zainteresowanie. Warto zainwestować w elementy, które w trafny sposób podkreślą wakacyjny charakter wydarzenia, ale też pozwolą jego uczestnikom zapamiętać firmę (i skutecznie ją później kojarzyć). Możesz wykorzystać takie produkty reklamowe, jak wspomniane już flagi z logo, parawany reklamowe (nie tylko na plażę, w końcu “nadmorską” przestrzeń możesz wyczarować także w centrum miasta!) czy rollupy reklamowe, które posłużą chociażby za ściankę do selfie. Nie zapomnij o poczęstunku, na przykład chłodzących napojach dla gości!
Eventy plenerowe to dobra okazja do tego, żeby zaprezentować swoją markę z jak najlepszej strony: kreatywnie i skutecznie. Postaw na trafione produkty reklamowe, które pasują do charakteru wydarzenia, a trafisz z promocją w dziesiątkę!