5 najlepszych sposobów na reklamę zimą

29/11/2022
dodany przez Mint2Print
 5 najlepszych sposobów na reklamę zimą

Reklamy i akcje promocyjne offline, ze względu na swój outdoorowy charakter, kojarzone są najczęściej z piękną, słoneczną pogodą i okresem wiosenno-letnim. Okazuje się jednak, że zarówno lady promocyjne, jak i banery, roll-upy oraz leżaki mogą sprawdzić się doskonale także zimą! Nie trać okazji na pozyskanie nowych klientów i zwiększenie świadomości swojej marki! Sprawdź, jak umiejętnie wykorzystać produkty reklamowe również w chłodniejszych sezonach i w jakich miejscach warto się pokazywać!

Czy reklamowanie się zimą może być równie skuteczne, jak latem?

Choć eventy promocyjne kojarzone są najczęściej z latem, rodzinnymi imprezami plenerowymi, festiwalami i piknikami, nie oznacza to, że zimą nie uda się znaleźć skutecznego sposobu na outdoorową promocję swojej marki. Wręcz przeciwnie! Ujemne temperatury i śnieg tworzą mnóstwo sposobności do reklamy, trzeba jedynie zadać sobie pytanie, w jakich miejscach będą przebywać nasi potencjalni klienci i gdzie powinniśmy się promować, aby zwrócić ich uwagę.

Wybierając takie nośniki jak np. banery reklamowe czy flagi bardzo często myślimy o przepełnionych turystami plażach lub rynkach z ogródkami restauracyjnymi, jednak warto wiedzieć, że zima jest pod tym względem równie atrakcyjna. Stoki narciarskie, górskie ośrodki wypoczynkowe, hotele, SPA, czy okołoświąteczne eventy tematyczne to doskonałe miejsca, aby zainteresować i przyciągnąć do siebie nowych klientów.

Na stokach narciarskich świetnie sprawdzą się również upominki reklamowe z logo takie jak ogrzewacze do rąk, czy kubki termiczne, które nie tylko wywołają pozytywne wspomnienia, ale również zostaną z naszymi potencjalnymi klientami na dłużej. Inne ciekawe gadżety promocyjne, które świetnie sprawdzą się zimą to np. ciepłe koce polarowe, czy niezwykle modne w ostatnich sezonach sojowe świece o takich zapachach jak piernik, czy jabłko z cynamonem, idealnie wpisujących się w świąteczny klimat.

Jakie robić akcje promocyjne zimą?

Głównym celem reklamy jest oczywiście zwrócenie uwagi potencjalnego klienta i zainteresowanie go ofertą firmy. Jednak aby promocja przyniosła najlepsze rezultaty, konieczne jest także zadbanie o jeszcze jeden istotny czynnik, który może w znaczącym stopniu wyróżnić nas na tle konkurencji, a jest nim budowanie pozytywnych wspomnień.

Chcą skutecznie reklamować się w sezonie zimowym, warto zadać sobie pytanie, z czym najczęściej nam się kojarzy, jakie wywołuje w nas emocje i jak moglibyśmy te przyjemne skojarzenia w naszych potencjalnych nabywcach utrwalić. Zima to czas lepienia bałwana, wyjazdów weekendowych poza miasto, wędrówek po górskich szlakach i wspólnego odpoczynku w gronie najbliższych.

Mniejsze gadżety marketingowe muszą być zatem nie tylko dostosowane do pory roku swoim designem, ale też muszą stać się praktycznym elementem wyposażenia, po który konsumenci będą chętnie i regularnie sięgać. Takie upominki reklamowe z logo jak długopisy, czy czapki z daszkiem mogą zatem nie spełnić swojego zadania.

Aby skutecznie dobrać zarówno środek przekazu, jak i formę reklamy, należy odpowiedzieć sobie na pytania:

  • W jakich miejscach będzie przebywał mój klient?
  • Czy będzie tam sam, czy może z rodziną?
  • W jaki sposób zaprojektować zarówno design, jak i hasła reklamowe, aby zwróciły one uwagę i zapadły w pamięć?

Nośnik, jak i przeprowadzone akcje promocyjne są w dużym stopniu uzależnione od branży, jednak ze względu na sezonowość i aspekt turystyczny, istnieje kilka uniwersalnych miejsc, które umożliwią skuteczną promocję zimą, a należą do nich:

  • stoki narciarskie,
  • lodowiska,
  • zimowe imprezy sportowe,
  • targi zimowe,
  • festiwale (np. organizowane dla snowboardzistów i narciarzy na stokach),
  • kiermasze świąteczne.

Produkty reklamowe takie jak np. obrazy podświetlane, czy stoiska targowe skutecznie ułatwią to zadanie, przyciągnąć uwagę potencjalnych nabywców i wzbudzając w nich ciekawość. Z kolei niewielkie upominki reklamowe z logo takie jak termofory, ciepłe koce, czy podgrzewacze do rąk mają szansę stać się przedmiotami, umilającymi wykonywanie codziennych czynności. Stylowe kalendarze adwentowe, powerbanki w kształcie renifera, czy świąteczne kubki termiczne sprawią, że to właśnie nasza marka zapisze się w pamięci klientów i zachęcą ich do skorzystania z naszej oferty.

Skąd czerpać pomysły na zimowe gadżety reklamowe?

Zdecydowanie warto bazować na swoim doświadczeniu i zakończonych już akcjach promocyjnych, które przyniosły największy sukces. Opierając się na danych dotyczących naszej marki, możemy najskuteczniej określić, w jakich miejscach trafiamy do swojej grupy docelowej, jaka form przekazu i nośniki są najbardziej efektywne i jakie produkty reklamowe najlepiej zdają swój egzamin.

Jeśli jednak dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z reklamą outdoorową, brak Ci doświadczenia i nie masz pomysłu jak zacząć skuteczną akcję promocyjną zimą, możesz wspomóc się kilkoma przydatnymi narzędziami, które podpowiedzą gdzie, co i jak.

Branżowe fora internetowe

Dzięki skupieniu się na konkretnej branży możesz szybko określić, czego potrzebuje Twoja grupa docelowa, gdzie najczęściej można ją spotkać i co leży w kręgu jej zainteresowań. Śledzenie aktywności użytkowników na forach związanych z oferowanymi przez Ciebie produktami bądź usługami ułatwi Ci również dotarcie do większego grona potencjalnych klientów i pozwoli lepiej trawić w ich gusta i oczekiwania. Pamiętaj, że na forach internetowych, użytkownicy poszukują odpowiedzi na konkretne pytania, związane bezpośrednio z rynkiem, na którym działasz, a więc swoją ofertę możesz dostosować bezpośrednio do ich potrzeb.

Monitoring internetu i research słów kluczowych

Internet to niezastąpione źródło informacji, dzięki którym będziesz w stanie nie tylko lepiej ukierunkować formę promocji marki, ale też swoją ofertę i gadżety marketingowe. Jednym z najskuteczniejszych sposobów na szukanie inspiracji jest research najczęściej zadawanych przez nabywców pytań, a także słów kluczowych. Na ich podstawie możesz określić, po jakie produkty codziennego użytku sięgają i to właśnie na nich zamieścić swoją reklamę. Ogromne znaczenie będzie mieć też kreatywność, pamiętaj, że dziś równie mocno co praktyczność, liczy się też atrakcyjny design.

Moda i trendy

Gadżety promocyjne muszą być dostosowane do aktualnych trendów, dlatego warto stale trzymać rękę na pulsie. Doskonałym przykładem ewolucji, jakiej ulegają artykuły reklamowe, jest m.in. wpływ ochrony środowiska na najczęściej wykorzystywane przy wytwarzaniu produktów reklamowych materiały. Kiedyś wszystkie gadżety promocyjne produkowano z tworzyw sztucznych i nie wzbudzało to żadnej kontrowersji. Długopisy, balony, kubki, czy plastikowe worki foliowe, dziś mogłyby przynieść efekt odwrotny do zamierzonego, zniechęcając do Twojej marki lwią część potencjalnych klientów.

Walka o środowisko spowodowała, że dziś pozytywne skojarzenia budzą gadżety marketingowe wykonane z naturalnych surowców jak drewno, czy papier, lub takich, które są odporne na urazy mechaniczne czy zmienne warunki pogodowe jak metal i szkło. Istotne jest też, aby był biodegradowalne lub możliwe do recyklingu.

Imprezy tematyczne i targi

Świetną skarbnicą pomysłów jest uczestniczenie we wszystkich branżowych eventach i targach. To doskonała sposobność, aby wykorzystać w praktyce posiadane już przez Ciebie produkty reklamowe dla firm i gadżety takie jak obrusy z indywidualnym nadrukiem. Biorąc aktywny udział w targach, nie tylko tworzysz nowe kontakty, ale i jesteś w stanie zweryfikować obrane przez siebie strategie promocyjne, wprowadzając ewentualne poprawki, które w przyszłości mogą przynieść jeszcze lepsze efekty!

Eventy branżowe, to także świetna okazja do podejrzenia praktyk swojej konkurencji. Warto zastanowić się, jakie stosuje taktyki, czym zwraca uwagę nabywców i w jaki sposób możesz wykorzystać te obserwacje przy udoskonalaniu swoich zimowych gadżetów reklamowych.

Nowinki technologiczne

Aby skutecznie dotrzeć do nowych klientów, bardzo ważne jest dodatkowo aktualizowanie swoich gadżetów promocyjnych i dostosowywanie się do zmieniających technologii. Tak jak prawdziwymi hitami okazały się pendrive'y i powerbanki, tak już niedługo modne i przydatne staną się zupełnie inne akcesoria, ułatwiające pracę oraz codzienne czynności.

Pamiętaj jednak, że dobierając upominki reklamowe z logo swojej marki, musisz przede wszystkim odpowiadać na potrzeby potencjalnych klientów i trafiać w ich gusta. Zatem jeśli bardziej ucieszą się z praktycznego produktu ekologicznego, nie warto inwestować w drogie gadżety, tylko dlatego, że stały się modne.

Skuteczna reklama outdoorowa bez względu na porę roku, czy pogodę? To łatwiejsze niż myślisz! Sposobów na promowanie swojej marki zimą jest naprawdę sporo. Możesz wykorzystać najczęściej odwiedzane przez turystów miejsca lub postawić na uczestnictwo w najpopularniejszych eventach sezonowych jak targi, czy kiermasze świąteczne. Pamiętaj jednak, że aby dotrzeć do potencjalnego klienta, liczy się nie tylko miejsce, ale i skuteczna forma, w czym pomogą Ci wysokiej jakości gadżety i banery reklamowe, które znajdziesz w ofercie naszej firmy!

Komentarze

Postów nie znaleziono

Napisz opinię