Reklama bezpośrednia to bardzo wymagająca forma prezentowania swojej marki. W kontakcie z klientem face to face nie ma miejsca ani na bylejakość, ani na przypadkowe rozwiązania. Jakie produkty reklamowe sprawdzą się w tej formie reklamy? O czym pamiętać? Zerknij do naszego wpisu i dowiedz się więcej na ten temat!
Reklama bezpośrednia, o czym świadczy sama jej nazwa, to forma reklamy, która polega na bezpośrednim kontakcie z odbiorcą. To między innymi prezentacja towarów lub usług marki zarówno w domu klienta, jak i na różnego rodzaju targach, eventach czy branżowych imprezach, sprzedaż wysyłkowa, ale też telemarketing, a nawet marketing online. Słowem – reklamą bezpośrednią nazywamy każdą sytuację, w której reklamujemy działalność naszego przedsiębiorstwa, stając face to face z klientem bądź kontaktując się z nim za pośrednictwem telefonu czy internetu. Tego rodzaju reklama jest wysoce skuteczna, dlatego niezmiennie pojawia się jako element strategii sprzedażowej zarówno małych marek, jak i prawdziwych gigantów. Stawia jednak biznesowi sporo wyzwań: ze względu na bezpośredni kontakt z klientem, taka reklama musi być odpowiednio przygotowana, zaprojektowana i wykonana. Jakie produkty reklamowe przydadzą się w trakcie realizacji takiej strategii? Sprawdźmy to.
Rollupy reklamowe to proste i funkcjonalne systemy wystawiennicze, które świetnie się sprawdzają w reklamie bezpośredniej. Pozwalają wyeksponować najważniejsze dla marki informacje na wydruku rozwijanym na specjalnym stelażu, wykonanym na przykład z lekkiego aluminium. Po prezentacji czy spotkaniu z klientami, rollup można zwinąć i przetransportować w inne miejsce bez konieczności wynajmowania specjalnej ekipy technicznej i, oczywiście, bez wysiłku. W naszym sklepie możesz zamówić rollupy o kilku różnych wymiarach do wyboru. Wszystkie posiadają najwyższej klasy wydruki, systemy rozwijające, solidne podstawy i listwy zatrzaskowe. Przygotowując tego rodzaju produkty reklamowe, warto stawiać na jakość oraz intrygujący design zbieżny z dziedziną, którą zajmuje się Twoja marka. Weź też pod uwagę ekspozycję kilku rollupów obok siebie, na przykład zamiast tradycyjnej ścianki reklamowej (o której więcej za chwilę).
Ścianki reklamowe czy standy to bardzo przydatne w reklamie bezpośredniej narzędzie. Pozwalają stworzyć efekt profesjonalnej strefy firmowej jedynie za pomocą tła z określoną grafiką. Podobnie jak rollupy, nie wymagają specjalistycznego montażu, są proste w obsłudze i lekkie, przez co nie generują problemów z transportem. W naszej ofercie znajdziesz wiele wariantów ścianek, które możesz dopasować do swoich potrzeb. Różnią się wymiarami, ale łączy je najważniejsze: wydruk wysokiej klasy, wyrazisty, intensywny i przede wszystkim odporny na takie czynniki, jak na przykład światło ultrafioletowe.
Kolejny z produktów reklamowych, który warto wziąć pod uwagę przy planowaniu strategii związanej z reklamą bezpośrednią, to flaga z logo. To nic innego, jak flaga z zaprojektowanym przez markę nadrukiem, osadzona na stabilnym stelażu. Może być wykorzystana zarówno na zewnątrz, na przykład podczas imprez plenerowych czy prezentacji towarów bezpośrednio przed klientem, na ulicy, jak i wewnątrz, na przykład podczas konferencji czy innych wydarzeń. Flagi firmowe, w zależności od Twojej koncepcji marketingowej, mogą być wykorzystywane samodzielnie lub w połączeniu ze ścianką reklamową, rollupem czy innymi produktami reklamowymi.
Mniej oczywisty, ale coraz popularniejszy sposób na zawiązanie relacji z potencjalnymi klientami, zwłaszcza w reklamie bezpośredniej, to wykorzystanie leżaków z nadrukiem. Jak już wielokrotnie podkreślaliśmy w naszych poradnikach, pozwalają stworzyć odpowiednią aurę, która sprzyja nie tylko lepszej rozpoznawalności przedsiębiorstwa, ale też ulokowaniu go w świadomości odbiorcy w przyjaznym kontekście. Leżaki reklamowe można wykorzystać nietypowo: nie tylko podczas plenerowych wydarzeń, koncertów czy festiwalu, ale też pod dachem – nawet w siedzibie firmy. W reklamie bezpośredniej są o tyle cenne, że pozwalają wprowadzić klienta w stan relaksu, w którym zdecydowanie chętniej zaufa firmie i dokona konsumenckich wyborów.
Flagi z logo, ścianki reklamowe, leżaki z nadrukiem czy rollupy to w reklamie bezpośredniej narzędzia fantastyczne, bo… skuteczne! Pozwalają przekazać klientowi wszystkie najważniejsze informacje dotyczące marki, a do tego stworzyć przestrzeń, która sprzyja nie tylko zawieraniu nowych kontaktów, ale też sprzedaży. Jeśli kontakt face to face z odbiorcami cenisz sobie przede wszystkim, zainwestuj w produkty reklamowe, które w takich sytuacjach naprawdę mogą się przydać.