4 cechy dobrego stoiska handlowego typu wyspa

22/09/2021
von Mint2Print
 4 cechy dobrego stoiska handlowego typu wyspa

Stoiska handlowe typu wyspa na stałe wpisały się w pejzaż galerii i marketów, każdego dnia przyciągając zainteresowanych zakupami klientów. Warto jednak mieć świadomość, że nieodpowiednio zaprojektowane czy wyposażone wyspy mogą paradoksalnie… działać na niekorzyść marki. Jak powinno wyglądać takie stoisko? Sprawdź w naszym wpisie.

Co to jest wyspa handlowa? Najważniejsze informacja dotyczące tej formy stoiska

Wyspy handlowe to rodzaj stoisk, które pozwalają na eksponowanie swoich towarów lub usług bez konieczności wynajmowania całego lokalu. Ustawiane są w galeriach handlowych czy na pasażach marketów – wykorzystując więc korytarze czy hole, po których przemieszczają się klienci. To sprawia, że do marek wynajmujących wyspy handlowe często... łatwiej jest trafić niż do butiku czy firmowego salonu! Niezaprzeczalnym walorem tego typu stanowisk, poza bliskością klientów, są też koszty – zdecydowanie niższe niż w przypadku wynajmowania pełnoprawnego lokalu. To rozwiązanie szczególnie polecane w przypadku handlu drobnymi produktami, na przykład portfelami, biżuterią, kosmetykami, upominkami. W przypadku większej różnorodności niewielka ilość miejsca i brak zaplecza mogą się nie sprawdzić.

Zalety wynajmowania wyspy w centrum handlowym są niezaprzeczalne, jednak warto wiedzieć, że nawet proste stoiska tego typu powinny być zawsze odpowiednio zaprojektowane i zaaranżowane. Jakimi cechami wyróżniają się te, które z korzyścią działają na biznes? O czym pamiętać przy planowaniu wyspy handlowej? Sprawdźmy na konkretnych przykładach.

1. Dobrze zaprojektowana wyspa w centrum handlowym pasuje do otoczenia

Wyspy w galeriach handlowych to specyficzny rodzaj stanowiska. Z jednej strony powinna eksponować markę, ale z drugiej – wpisywać się w otoczenie. Bardzo często wynika to z wewnętrznych przepisów centrum handlowego, dlatego decydując się na wynajęcie tego rodzaju przestrzeni, musisz uważnie przeczytać umowę i regulamin prowadzenia wyspy w ramach placówki handlowej. To one dookreślą, czy możesz pomyśleć o spersonalizowaniu stanowiska (i w jakim stopniu), jakie materiały graficzne możesz umieszczać i jakiego rodzaju produkty sprzedawać. Nie traktuj tych zasad jako ograniczenia – marki, które potrafią odnaleźć się w przestrzeni, zyskują w oczach klientów prestiż i uznanie.

2. Optymalnie zaaranżowana wyspa w galerii handlowej umożliwia atrakcyjną prezentację produktów

Dobrze zaprojektowana wyspa handlowa cechuje się doskonałą organizacją przestrzeni. Tego typu stanowisko nie posiada zaplecza, w którym można przechowywać towary czy przedmioty osobistego użytku pracowników. Dlatego tak szalenie ważne są różnego rodzaju zamykane szuflady, pojemne szafki i organizery, które z jednej strony pomogą zachować idealny porządek, a z drugiej – w atrakcyjny sposób wyeksponować oferowane produkty i przyciągnąć do nich uwagę klientów. W kwestii samego ustawienia towarów warto kierować się podstawowymi regułami visual merchandisingu, zwłaszcza tymi, które dotyczą dopasowania kolorów, form i wielkości.

3. W idealnie przygotowanej wyspie handlowej wszystkie informacje są czytelne

Projektując wyspę handlową w galerii, koniecznie przemyśl też sposób eksponowania różnego rodzaju materiałów graficznych i produktów reklamowych, których funkcją ma być informowanie o zaletach marki czy poszczególnych towarów, ich cenach czy czasowych obniżkach cen. Z uwagi na niewielką ilość miejsca, wszelkie informacje pojawiające się w ramach stoiska powinny być czytelne, ale niezbyt krzykliwe i chaotyczne. Zbyt duża ilość napisów, zdjęć i ilustracji może wywołać wrażenie nieprzyjemnego chaosu. Oczywiście nie musimy chyba przypominać, że wszystkie materiały koniecznie muszą zachować odpowiednią jakość – to ważnie nie tylko ze względu na wizerunek samej marki, ale też prestiż centrum handlowego, w którym ulokowana jest wyspa.

4. Dobra wyspa handlowa to taka, która zapewnia komfort i bezpieczeństwo pracownikowi

Dobrze przygotowane stoisko handlowe typu wyspa dba też o pracownika – ze względu na brak zaplecza, zamknięcia stanowiska i możliwości jego opuszczenia, wszystko, co niezbędne do wykonywania obowiązków zawodowych, ekspedient musi mieć zawsze pod ręką. Ważne, żeby było mu komfortowo – wyspa znajduje się w przejściu, co generuje możliwość ewentualnej kradzieży znajdujących się na niej towarów, dlatego personel musi mieć oczy dookoła głowy i być zawsze czujny.

Odpowiednio przygotowana wyspa w galerii handlowej pozwala na oszczędność miejsca i ładną ekspozycję towarów, jest funkcjonalna i pasująca do otoczenia. Zadbaj nie tylko o architekturę tego typu stoiska, ale też o różnego rodzaju produkty reklamowe, takie jak ścianki reklamowe czy rollupy, które wykorzystasz na wyspie. Efekt na pewno będzie co najmniej zadowalający!

Kommentare

Keine Beiträge gefunden.

Rezension verfassen