Planujesz zainwestować w przemyślaną reklamę swoich usług lub produktów i nie wiesz, od czego zacząć? Dowiedz się, na co zwracać szczególną uwagę w procesie projektowania produktów reklamowych w 2024 roku i zaprezentuj swoją markę z jak najlepszej strony.
Wielu właścicieli firm twierdzi, że rozwija swój biznes, bazując wyłącznie na reklamowaniu postów w serwisach społecznościowych czy barterowej współpracy z lokalnymi mikroinfluencerami. W 2024 roku coraz popularniejszy jest powrót do źródeł. Zwłaszcza teraz powinniśmy myśleć kompleksowo i przygotować atrakcyjną ofertę dla wszystkich swoich aktualnych i potencjalnych klientów - również tych, na których zdecydowanie skuteczniej działają tradycyjne, na przykład outdoorowe reklamy. Warto pamiętać, że spełnią one swoje zadanie pod jednym warunkiem - kiedy będą przemyślane, pasujące do Twojej marki i przygotowane z najwyższą starannością. Odbiorcy w 2024 roku są szalenie wyczuleni na kwestie estetyki. Co warto wiedzieć, zanim zabierzesz się do projektowania produktów reklamowych w tym roku? Sprawdź.
Materiały reklamowe oddziałują na odbiorcę na kilka sposobów. Jednym z nich jest warstwa informacyjna, na przykład szczegóły dotyczące promocji, adres siedziby, kampanijne hasło albo dłuższe treści w katalogu. Drugą jest warstwa wizualna, która podprogowo buduje narrację o firmie, usługach, filozofii. I na ten aspekt szczególnie warto zwrócić teraz uwagę. Wiedzą o tym doskonale biznesowi giganci, którzy są kojarzeni z konkretnym kolorem, czcionką czy estetyką zdjęć lub grafik. Jeśli też chcesz wywrzeć efekt i dać się wyróżnić, powinieneś zaprojektować materiały i produkty reklamowe, które najlepiej oddadzą charakter tego, czym się zajmujesz. Pamiętaj o spójności: niech każdy, nawet najmniejszy szczegół będzie skoordynowany z główną koncepcją kampanii reklamowej. Niezależnie od tego, czy przygotowujesz nadruk na rollupy, trybunki konferencyjne czy parawany reklamowe, myśl o całości i o tym, jak poszczególne elementy będą się wzajemnie uzupełniać.
A skoro o spójności mowa, warto zastanowić się też nad tym, czy przygotowywany przez Ciebie design banerów reklamowych, czy rollupów jest spójny z tym, co pojawia się na Twojej stronie internetowej, w aplikacji mobilnej, a nawet w feedzie na Instagramie. W czasach ogromnej konkurencji warto wyróżnić się właśnie kompleksowym podejściem do projektowania i łączeniem świata wirtualnego z rzeczywistym, a postów w social media z outdoorowymi banerami reklamowymi. To zdecydowanie jeden z najważniejszych trendów w 2024 roku!
Kolejny, bardzo ważny trend w designie, który ma coraz więcej zwolenników. To kreatywne i nieszablonowe podejście do projektowania produktów reklamowych. Przykuwające uwagę nadruki na maseczkach ochronnych, obrusy ze zdjęciem z kampanii reklamowej, supermiękka pufa z logo marki? Pomysłów na to, jak ciekawie zaprezentować swoją firmę i dać się zapamiętać, jest mnóstwo! Musisz jednak wiedzieć, że zawsze pomysł musi być zbieżny z tym, czym się zajmujesz i jaki jest Twój target. Przykład? Stoisko na targach. W przypadku młodego startupu zajmującego się kreatywnym kodowaniem stron internetowych sprawdzi się kącik z designerskimi meblami albo strefa z zaaranżowaną plażą, na której można pograć w piłkę, zrobić sobie selfie czy zrelaksować się na leżaku reklamowym. Jeśli jesteś firmą zajmującą się produkcją prestiżowej galanterii skórzanej, wybierz eleganckie standy czy lady targowe z nadrukiem.
Najważniejsze trendy w designie 2024 to spójność w projektowaniu produktów reklamowych i kreatywne podejście do oczywistych, zdawałoby się, zagadnień - takich jak chociażby stoisko na branżowych targach. Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę w tym roku i daj się wyróżnić z naszą pomocą!