Rodzaje ścianek reklamowych i ich wykorzystanie

20/02/2020
dodany przez Mint2Print
 Rodzaje ścianek reklamowych i ich wykorzystanie

Ścianki reklamowe są doskonałą metodą prezentacji firmy, osób i produktów. Przydają się na targach, konferencjach i innych wydarzeniach branżowych. Chętnie korzystają z nich usługodawcy, sprzedawcy, a także politycy czy celebryci. W tym artykule podpowiemy, jak wybrać ściankę reklamową odpowiednią do różnych celów.

Do czego służą ścianki reklamowe?

Już sama nazwa sugeruje, że ścianki reklamowe służą reklamie. Rzeczywiście, ich główną, ale nie jedyną funkcją jest prezentowanie materiałów związanych z marką lub produktami.

 

Ścianka jako reklama

Nadruki na ściankach reklamowych pozwalają wyeksponować firmowe logo, hasła reklamowe, grafiki przedstawiające konkretne produkty czy opisy usług. Tego rodzaju ścianki promocyjne doskonale sprawdzają się na targi, konferencje i inne eventy branżowe. Pomagają zwiększać świadomość marki i zachęcają do skorzystania z oferty.

Ograniczenie funkcji ścianek wyłącznie do reklamy jest jednak nadużyciem. Tego rodzaju konstrukcje coraz częściej wykorzystywane są również w celach informacyjnych czy dekoracyjnych.


Ścianka reklamowa jako element wystroju

Modułowe systemy ścianek tekstylnych doskonale sprawdzają się jako element wystroju biura. Wysokiej jakości nadruk na ściance i wymienna tkanina pozwalają pięknie urządzić przestrzeń oraz łatwo zmienić jej wygląd. W ten sposób można tworzyć sezonowe aranżacje siedziby firmowej dopasowane do pory roku, świąt czy np. zbliżających się premier nowych produktów.

Aranżacja biura ma szczególne znaczenie dla postrzegania firmy i jej produktów czy usług przez klientów oraz partnerów biznesowych. Estetyczny, nowoczesny wygląd siedziby firmowej jest więc nie do przecenienia.

ścianka reklamowa w biurze jako dekoracja

Ścianki promocyjne na różne eventy

Mobilność i szybkość montażu ścianek tekstylnych sprawia również, że są doskonałe na różnego rodzaju akcje promocyjne, do budowy stoisk degustacyjnych itp.

Tekstylne ścianki z nadrukiem chętnie wykorzystywane są również przy sponsoringu. Ścianka sponsorska pozwala wyeksponować logo i nazwę firmy, zwiększając świadomość marki. Sponsoring jest doskonałą metodą na wyjście firmy “do ludzi” i pokazanie jej społecznej strony zaangażowanej w życie publiczne czy inicjatywy lokalne.

Lekka, mobilna konstrukcja tekstylna świetnie sprawdzi się również jako ścianka weselna z tłem do zdjęć. Dzięki niej para młoda i goście weselni będą mogli poczuć się jak prawdziwe gwiazdy, ponieważ z takich właśnie ścianek celebryckich korzystają znani i lubiani aktorzy i artyści.

 ścianka eventowa na wydarzenia

Ścianki na konferencje prasowe i wystąpienia publiczne

Mobilne ścianki chętnie wykorzystywane są również przez polityków, np. podczas konferencji prasowych. Ich lekka konstrukcja pozwala na szybkie rozstawienie zarówno we wnętrzach, jak i na powietrzu, dzięki czemu konferencję można zorganizować w dowolnym miejscu i w krótkim czasie.

Jak widać, zastosowań ścianek reklamowych jest bez liku. Znajdą swoje miejsce w biurze, sklepie, na targach, konferencjach, spotkaniach autorskich i wielu innych eventach. Wszystko zależy wyłącznie od rodzaju ścianki i jej wyglądu.


Rodzaje ścianek reklamowych

Istnieje wiele rodzajów ścianek reklamowych. Niektóre są ciężkie, masywne i w zasadzie jednorazowego użytku, inne cechuje lekka konstrukcja, prostota montażu i możliwość wielokrotnego wykorzystania.


Lekkie i mobilne ścianki tekstylne

Do tej drugiej grupy należą ścianki tekstylne. Zaprojektowane są z myślą o mobilności i szybkim montażu. Można je postawić samodzielnie, a po wydarzeniu złożyć i spakować w torbę lub skrzynię. To idealne rozwiązanie dla tych, którzy cenią swobodę i uczestniczą w różnych eventach.

ścianka reklamowa z logo i zdjęciem produktu

Modułowe systemy wystawiennicze

Modułowe systemy ścianek wystawienniczych zwracają uwagę możliwością budowania różnych konfiguracji. Pozwala to na dopasowanie stoiska do dowolnego miejsca i funkcji. Jeden zestaw elementów może posłużyć do zagospodarowania dużej przestrzeni wystawienniczej na targach, jak i np. do zrobienia mniejszego, kameralnego stoiska degustacyjnego.

Ścianki modułowe składają się z elementów, które można łatwo zestawić w rozmaite konfiguracje, ale to nie wszystko. Modułowość dotyczy również akcesoriów dodatkowych, takich jak standy reklamowe, banery, wieszaki czy lampy. Mogą one być szybko i łatwo montowane w różnych miejscach, co daje niemal nieograniczone możliwości kreowania przestrzeni wystawienniczej.

Ścianki reklamowe rozróżnia się ze względu na sposób montażu — np. ścianki pop-up, hop-up, teleskopowe — jak i ze względu na ich kształt i funkcjonalność.

ścianka łukowa na konferencję prasową lub do zdjęć

Proste, łukowe, jedno- i dwustronne ścianki reklamowe z podświetleniem lub bez

Istnieją też m.in. ścianki proste i łukowe. Te drugie są oczywiście zakrzywione w łuk i stanowią świetne tło do zdjęć, jak i wystąpień publicznych.

Zarówno proste, jak i łukowe ścianki reklamowe mogą być jedno- lub dwustronne. Oznacza to, że w razie konieczności możliwe jest prezentowanie grafik po obu stronach konstrukcji.

W przypadku ścianek tekstylnych możemy też wyróżnić te z podświetleniem wewnętrznym i bez niego. Umieszczone w aluminiowych ramach diody LED oświetlające grafiki od tyłu są doskonałym sposobem na przykucie uwagi.

Istnieje zatem cała gama typów ścianek reklamowych. Różnią się one między sobą materiałem, z którego są zrobione, metodą konstrukcji, kształtem, funkcjonalnością i wyglądem. Jak zatem wybrać ściankę reklamową odpowiednią do swoich celów?

 

Wykorzystanie ścianek reklamowych

Dopasowanie typu i wyglądu ścianki reklamowej do konkretnego eventu ma kluczowe znaczenie. To od kontekstu wydarzenia zależy bowiem, jakie elementy będziemy chcieli pokazać na ściance i jak powinna ona wyglądać.

Warto podkreślić, że modułowe ścianki tekstylne oferują najwięcej możliwości i mogą być wykorzystane w bardzo różnych celach. Ponieważ elementy można dowolnie łączyć, a grafiki łatwo wymienić, system daje ogromne pole do popisu. Grafiki montowane są przez rozpięcie tkaniny na aluminiowych ramach, co przebiega szybko i może być zrobione samodzielnie.

Modułowe ścianki tekstylne są więc chętnie wykorzystywane do budowy rozmaitych stoisk — targowych, degustacyjnych czy promocyjnych. Przy ich konstrukcji można skorzystać zarówno ze ścianek prostych, jak i łukowych, łącząc je dla uzyskania atrakcyjnej konfiguracji. Wykorzystanie podświetlanych ścianek reklamowych pomoże doświetlić stoisko i skutecznie przykuje uwagę potencjalnych klientów.

Przy budowie ścianek targowych warto też użyć ścianek dwustronnych, dzięki którym stoisko będzie doskonale wyglądać nie tylko od środka, ale i z zewnątrz.

Jednostronne ścianki reklamowe przydadzą się np. do wystroju sceny, którą widownia będzie obserwować tylko od frontu. Nie ma tu konieczności umieszczania nadruków na odwrocie konstrukcji. Z takich rozwiązań korzysta się podczas konferencji, wykładów i wystąpień publicznych, ale chętnie stosują je również artyści i DJ-e.

W przypadku konferencji i wystąpień publicznych dobrym pomysłem jest ścianka łukowa. Dzięki zakrzywieniu ścianki prezentowane na niej grafiki (np. logotypy sponsorów lub organizatorów) będą doskonale widoczne niezależnie od kąta patrzenia. Ten efekt chętnie wykorzystywany jest w ściankach celebryckich, służących gwiazdom do pozowania na tle nazw i logotypów znanych marek, ale także przez polityków, którzy chcą, aby symbol ich partii był zawsze widoczny na zdjęciach i filmach z ich wystąpień.

ścianka reklamowa do zdjęć lub dla dj


Ścianki promocyjne używane są także przez profesjonalnych fotografów jako tło do zdjęć. Doskonała jakość nadruków sprawia, że nie musi to być tło jednolite. Świetnie wyglądają np. pejzaże i wielkoformatowe grafiki z dużą ilością detali. Takie ścianki są świetne, np. na wesela do sesji pary młodej. 

Wybór ścianki reklamowej zależy więc od okoliczności — rodzaju wydarzenia i naszego celu, czyli tego, co chcemy zaprezentować. Warto przy tym pamiętać, że modułowe, tekstylne systemy wystawiennicze pozwalają na dużą elastyczność i łatwe dopasowanie ścianek do konkretnego wydarzenia. Dzięki temu jeden zestaw elementów może posłużyć przy kilku wydarzeniach.