Reklama outdoorowa — czy wciąż warto ją stosować?

20/05/2020
von Mint2Print
 Reklama outdoorowa — czy wciąż warto ją stosować?

Reklama outdoorowa, znana również jako out of home (ang. poza domem), to nic innego jak reklama zewnętrzna, czyli szyldy, banery, billboardy, plakaty itp. W przeciwieństwie do ograniczonych czasowo reklam internetowych, wiele form reklamy outdoorowej jest trwała i stale dostępna dla klientów. Jest to więc idealny sposób na zwrócenie uwagi i pozyskanie nowych klientów.

 

Czym jest reklama outdoorowa?

Reklama zewnętrzna jest formą przekazu marketingowego, który umieszcza się w przestrzeni publicznej, np. na zewnątrz siedziby firmowej, sklepu czy punktu usługowego lub w ruchliwych ciągach komunikacyjnych, gdzie ma możliwość dotarcia do jak największej ilości osób. Umieszcza się ją także w środkach komunikacji, galeriach handlowych, kinach czy hipermarketach, czyli w różnego rodzaju obiektach o dużym natężeniu ruchu.

 

Reklama outdoorowa nie ogranicza się też do konkretnej formy czy techniki. Składają się na nią zarówno reklamy wielkoformatowe, szyldy, banery czy plakaty, jak i stoiska targowe, promocyjne i degustacyjne.

 

Reklama outdoorowa — czy warto?

Reklama outdoorowa to potężne narzędzie marketingowe, które ma niezliczoną ilość zastosowań. Z powodzeniem korzystają z niej firmy lokalne, ale też duże brandy. Doskonale sprawdza się do zwiększania świadomości marki czy prezentowania oferty. Ma duży zasięg i wysoką skuteczność.

 

W porównaniu do reklamy w internecie, która wymaga stałego inwestowania w kolejne kampanie o ograniczonym czasie trwania czy zasięgu, za elementy reklamy outdoorowej płaci się tylko raz, a prezentowane mogą być bez końca i nieograniczonej publiczności.

 

Reklama zewnętrzna jest więc nienachalna, ma duży zasięg, jest skuteczna i opłacalna finansowo. Nie ma zatem wątpliwości, że warto z niej korzystać i to niezależnie od profilu działalności czy wielkości firmy.

 

Czemu służy i jak działa reklama outdoorowa?

Cel reklamy zewnętrznej to rzecz jasna promocja produktu, usługi czy marki. W przeciwieństwie do reklamy internetowej jej zewnętrzna forma jest jednak znacznie mniej nachalna. Dużo częściej służy informowaniu i budowaniu świadomości marki niż zachęcaniu do natychmiastowego dokonania zakupu. 

 

Reklamą tego typu są również szyldy, banery i inne elementy stosowane do oznaczenia punktu usługowego czy sprzedażowego, aby był rozpoznawalny i już z daleka widoczny dla klientów.

 

Reklamy zewnętrznej nie da się pominąć

Elementem wyróżniającym reklamę zewnętrzną jest sposób jej odbioru i przetwarzania przez konsumentów. Po pierwsze dociera ona do szerokiego grona odbiorców, wliczając tych, którzy aktywnie i świadomie unikają treści marketingowych. O ile bowiem reklamę telewizyjną można przełączyć, a internetową zamknąć, a nawet zablokować specjalnymi programami, o tyle nie sposób tego zrobić z zewnętrznymi banerami, szyldami czy billboardami.

 

Odbiorca nie może więc regulować odbioru takiej reklamy. Mimowolnie zauważa prezentowaną treść, która powoli buduje świadomość danego produktu czy marki i to w sposób automatyczny, zupełnie poza kontrolą konsumenta.

 

Reklama zewnętrzna jako metoda promocji lokalnej i globalnej

Reklama outdoorowa jest więc doskonałą metodą promocji lokalnej. Osoby przechodzące każdego dnia koło dobrze oznakowanego punktu usługowego czy sklepu zapamiętają jego położenie i ofertę. Takie miejsce zapisze się w świadomości mieszkańców danej okolicy i będzie pierwszym punktem odniesienia, kiedy będą potrzebowali danego produktu czy usługi.

 

Oznaczenie punktu usługowego czy sprzedażowego ma więc kluczowe znaczenie. W tym celu doskonale sprawdzają się szyldy w formie podświetlanych liter czy świetlnych kasetonów, estetyczne banery reklamowe, flagi czy windery ustawiane przy wejściu.

 

Jednak dobrze oznakowana, estetyczna fasada to nie wszystko. Istotne jest również odpowiednie wyeksponowanie oferty i wystrój wnętrza. Tkaniny z nadrukami napinane na lekkie, aluminiowe ramy Smart Frame to doskonały sposób na przedstawienie produktów czy usług. Umieścić je można na ścianach, podwiesić z sufitu czy wykorzystać do aranżacji witryny sklepowej.

 

Elementy reklamy zewnętrznej można więc wykorzystać nie tylko do przyciągnięcia klienta do naszej firmy, ale również do stworzenia ciekawego, niebanalnego i estetycznego wystroju. Nie od dziś wiadomo przecież, że odpowiednia aranżacja może wpływać na nastrój i zachowanie konsumentów, w tym na ich decyzje zakupowe.

 

Z reklamy outdoorowej chętnie korzystają również marki o większym, nawet globalnym zasięgu. Umożliwia ona bowiem ciągłą styczność klienta z promowanym obiektem, co znacznie zwiększa prawdopodobieństwo skorzystania z oferty. Kontakt z reklamą buduje bowiem przeświadczenie, że prezentowany na niej produkt jest klientowi znany, że coś o nim wie. Chętniej wybierze go więc spośród innych produktów z tej samej kategorii.

 

Szczególnie dobrze sprawdza się to w przypadku produktów ogólnodostępnych oraz sieci handlowych czy usługowych z licznymi, łatwo dostępnymi punktami stacjonarnymi. Przykładem mogą być ogólnopolskie sieci sklepów, które chętnie promują swoją ofertę na billboardach, przyciągając klientów atrakcyjnymi rabatami.

 

Czy reklama outdoorowa w dobie internetu ma sens?

Wiele osób zastanawia się, czy w dobie powszechności internetu warto jeszcze w ogóle inwestować w reklamę zewnętrzną. Niektóre agencje reklamowe skupiają się wyłącznie na promocji online, mając nadzieję, że dzięki temu dotrą do większego grona klientów lub precyzyjniej “wstrzelą się” w grupę docelową. Jednak bardzo wielu konsumentów otwarcie mówi o zmęczeniu i irytacji, jaką wzbudzają bombardujące ich zewsząd treści marketingowe w internecie. Personalizacja reklam w social mediach i popularnych wyszukiwarkach stała się wręcz symbolem ingerowania w prywatne życie internautów poprzez zbieranie osobistych danych o preferencjach i potrzebach i związane z tym profilowanie konsumentów.

 

Przeładowanie internetu treściami reklamowymi sprawia też, że wiele osób instaluje programy blokujące reklamy lub całkowicie rezygnuje z korzystania z niektórych portali.

 

Reklama zewnętrzna wciąż ma więc ogromne znaczenie. Umieszczenie jej w przestrzeni publicznej sprawia, że nie sposób jej uniknąć. Dociera nawet do osób, które izolują się od takich przekazów w internecie. To sprawia, że reklama outdoorowa nadal jest niezwykle skuteczna i warto ją wykorzystywać.

Jej przekaz trafia do nas mimowolnie, a gdy wykonana jest w atrakcyjny, wyróżniający się sposób, jeszcze bardziej zaciekawi naszych klientów. Dlaczego bowiem nie wykorzystać w reklamie specjalnie zadrukowanych puf, leżaków, obrusów, parawanów, itp.? Przykładem mogą być nadmorskie kawiarenki, które leżaki ze swoimi logotypami wystawiają na plażach.

 

Dobra reklama outdoorowa, czyli jaka?

Nie jest oczywiście tak, że każda reklama zewnętrzna przyciągnie uwagę i pozwoli pozyskać klientów. W przestrzeni publicznej też trzeba się wyróżnić, ale również zachować umiar i klasę. 

 

Atrakcyjna reklama outdoorowa wyróżnia się w przestrzeni, a jednocześnie pasuje do niej kolorystycznie czy stylistycznie. Zbyt krzykliwa lub niedopasowana do miejsca może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego, bo zamiast budzić dobre skojarzenia, będzie denerwować i szpecić.

 

 

Ludzie są z natury ciekawscy i chętnie zwracają uwagę na reklamy wielkoformatowe, billboardy czy banery. Muszą one być jednak wykonane ze smakiem, poczuciem humoru czy przekąsem, aby intrygowały i zostawały w głowie na dłużej. Chwytliwe hasło reklamowe czy nietypowa grafika mogą zdziałać cuda, o ile są odpowiednio wyeksponowane.

  

Warto zatem dobrze przemyśleć koncepcję wizualizacji marki czy produktu i stworzyć spójną kampanię promocji offline. Możesz skorzystać z pomocy agencji kreatywnej, która zadba o estetykę, wyrazistość i jakość reklamy. To co jednak ma niebagatelne znaczenie to spójność wykonania wszystkich elementów takiej kreacji. Kompleksowa obsługa jednego producenta w zakresie wykonania wszystkich elementów składowych — od liter przestrzennych przez podświetlane banery, flagi, standy reklamowe itp. pozwala zagwarantować, że wszystko będzie do siebie pasować, a cała identyfikacja wizualna będzie jednolita.

 

Jeśli potrzebujesz z tym pomocy - skontaktuj się z nami. Stworzymy produkty reklamowe idealne dla Twojego biznesu.

Kommentare

Keine Beiträge gefunden.

Rezension verfassen