Przygotowanie stoiska targowego — Jak wyróżnić się z tłumu?

30/12/2022
dodany przez Mint2Print
 Przygotowanie stoiska targowego — Jak wyróżnić się z tłumu?

Podobnie jak przemyślane kampanie reklamowe, czy strategie sprzedażowe, uczestnictwo w targach branżowych, to niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe, które nie tylko pomoże Ci wypromować markę, ale również wpłynie korzystnie na jej wizerunek. Aby skutecznie wyróżnić swoją firmę na tle konkurencji i zaciekawić potencjalnych klientów swoimi produktami, nieocenione okaże się ciekawe i przyciągające spojrzenia stoisko targowe. Sprawdź, o jakie elementy warto zadbać, jakich błędów nie popełniać i jak powinno wyglądać przygotowanie projektu stoiska targowego!

Jak przygotować stoisko targowe?

Choć ostateczna wielkość, kształt i rozmieszczenie stoiska na targi będą różniły się w zależności od branży, przeznaczenia, a także ceny za wynajem stanowiska, najczęściej wykorzystywanym przez wystawców rozwiązaniem jest modułowe stoisko targowe. Dzięki możliwości dowolnej modyfikacji poszczególnych komponentów pozwala na idealne dopasowanie do dostępnej przestrzeni, bez konieczności wprowadzania często drogich modyfikacji.

Stoisko targowe ma za zadanie przede wszystkim przyciągnąć uwagę klienta i zachęcić go do zapoznania się z marką. Nie obędzie się więc bez takich akcesoriów jak wizytówki, broszury, ulotki i roll-upy reklamowe, zawierające najważniejsze informacje o dostępnych w ofercie produktach i samej marce. Efektowne stoisko targowe powinno skupiać się jednak nie tylko na ściągnięciu uwagi potencjalnych klientów, ale również na dobrej ekspozycji produktów.

Świetnie sprawdzą się wszelkiego rodzaju regały, półki i gabloty. Przygotowanie projektu stoiska targowego powinno uwzględniać też dopasowane do identyfikacji firmy lady reklamowe, które stanowią główne miejsce spotkań klientów z wystawcami. To właśnie przy ladach reklamowych przeprowadzane są najczęściej rozmowy decydujące o tym, czy kupujący finalnie odejdzie z naszym produktem, czy bez.

W zależności od charakteru marki i potrzeb wynikających z dostępnej przestrzeni, modułowe stoisko targowe można modyfikować np. poprzez dodanie do niego większej ilości lad reklamowych, lub zmianę rozmieszczenia ścianek. Już na wstępnych etapach planowania warto zastanowić, się czy stoisko wystawowe powinno uwzględniać przestrzeń na magazyn, w którym mogłyby znaleźć się ewentualne gadżety reklamowe, czy po prostu dodatkowe produkty.

Jak zwrócić uwagę klienta stoiskiem targowym?

Organizatorzy targów bardzo często udostępniają swoim wystawcom standardowe zabudowy, posiadające generyczny rozkład i komponenty, które, choć praktyczne, zdecydowanie nie pozwolą Ci wybić się z szarego tłumu. Szablonowość gotowych stanowisk sprawia, że dla potencjalnych klientów staniemy się zaledwie jedną z setek podobnych firm, dlatego, aby uczestnictwo w targach przyniosło zamierzone rezultaty, konieczne będzie zadbanie o indywidualizm i pomysłowość.

Przygotowanie projektu stoiska targowego, które będzie przyciągać klientów swoją odmiennością warto rozpocząć od dokładnego zapoznania się z wyglądem wariantów standardowych. Dzięki takiej wiedzy będziemy w stanie oszacować jakie elementy zmienić i dostosować do potrzeb swojej działalności. Skutecznym rozwiązaniem przy customizacji będzie np. przygotowanie wyższego stanowiska, które w przeciwieństwie do konkurencji byłoby widoczne już z daleka, lub zaprojektowanie ciekawego oświetlenia.

Dużym zainteresowanie cieszą się m.in. modne ostatnio neonowe banery. Stoiska na targi można dodatkowo urozmaicić, dodając oświetlone standy, ścianki reklamowe, czy kasetony ścienne. Ponieważ światło i ruch to dwa zdecydowanie najskuteczniej przyciągające spojrzenia elementy stoiska, cennym dodatkiem mogą okazać się też ekrany, na których wyświetlane będą reklamy marki, filmy promocyjne lub recenzje influencerów.

Oczywiście samo przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta to nie wszystko. Modułowe stoisko targowe musi także wyróżniać się estetyką i spójnością zarówno z oferowanymi produktami, jak i koncepcją całej marki. Jeśli wystawcą będzie firma produkująca tak modne w ostatnich latach kosmetyki naturalne, warto zainwestować w zielone rośliny, lub stanowiska targowe ozdobione lamelami.

Jeśli z kolei w targach będzie brała udział niszowa marka oferująca wysokiej jakości, oryginalną odzież streetwearową, warto podkręcić design stanowiska np. lampami ulicznymi, wspomnianymi wcześniej neonami czy graffiti. Podczas projektowania stanowiska na targi nie można jednak zapomnieć, że w wielu przypadkach mniej, znaczy więcej. Oczywiście wspomniane powyżej komponenty zdecydowanie wyróżnią Twoją markę na tle konkurencji, jednak warto zachować umiar.

Zbyt wiele elementów świetlnych i ekranów wyświetlających jednocześnie różne materiały promocyjne może spowodować, że klient szybko odejdzie od stanowiska, zwyczajnie zmęczony zbyt dużą ilością bodźców. Warto pamiętać, że wśród wszystkich elementów musi panować harmonia, a na pierwszym planie powinno znaleźć się oczywiście dobrze widoczne logo marki i jej oferta.

Jak przygotować się na targi?

Kiedy zaplanujemy już idealne stoiska targowe, dbając o ich design, kolorystykę oraz oczywiście odpowiednie oświetlenie, przychodzi czas na przygotowania do samego wydarzenia. Żelazną podstawą, od której powinniśmy zacząć, jest jasne określenie celów, które dzięki uczestnictwu w targa, będzie można osiągnąć. Taka wiedza pozwoli właściwie przygotować materiały reklamowe i promocyjne.

Jasne cele pozwolą skupić się na konkretnych zadaniach, które można określić na podstawie danych statystycznych marki. Dla przykładu, jeśli klienci zadają najczęściej określone pytania dotyczące produktów, coś nie jest dla nich wystarczająco jasne, warto skupić się na wyjaśnieniu pewnych nieścisłości lub zwyczajnie na szerszym przedstawieniu konkretnej pozycji.

Z kolei, jeśli zależy nam na pozyskaniu większej ilości klientów z konkretnej grupy docelowej, warto dostosować uczestnictwo w targach do ich zainteresowań, a także potrzeb, m.in. poprzez przygotowanie bardziej stargetowanej oferty produktowej. Oczywiście takich celów może być znacznie więcej i będą się one różnić w zależności od charakteru marki, czy jej bieżących potrzeb.

Jasne założenia są również niezwykle istotne dla pracowników, którzy będą brać udział w wydarzeniu. Pamiętaj, że odpowiednio przeszkolony i nastawiony na konkretne cele zespół będzie działał znacznie efektywniej. O wiele łatwiej będzie również oszacować, czy uczestnictwo w targach przyniosło oczekiwane rezultaty, a jeśli nie, zdecydowanie prościej będzie zrozumieć, dlaczego tak się nie stało i jakie kroki można podjąć, aby w przyszłości osiągnąć wyznaczone priorytety.

Najczęściej na tapet brane są takie cele jak zwiększenie świadomości marki, budowanie jej pozytywnego wizerunku i oczywiście pozyskanie nowych klientów bądź partnerów biznesowych. Przemyślana strategia działań, jakie firma powinna podjąć podczas obecności na targach, skupia się zatem na celach długofalowych. Warto pamiętać, że bezpośrednia sprzedaż produktów powinna stanowić bardziej dodatek do uczestnictwa w targach niż jego cel. Nawet jeśli udział w wydarzeniu nie będzie opłacalny finansowo, może przynieść trwałe zwiększenie sprzedaży.

Na co zwrócić uwagę, jako wystawca targowy?

Poza wyróżniającymi stanowisko targowe reklamami, banerami informacyjnymi oraz przyciągającym spojrzenia oświetleniem, niezwykle istotna jest spójna i przemyślana estetyka. Przestrzeń ekspozycyjna to nic innego jak wizytówka marki, dlatego powinna być jak najbardziej spójna z jej identyfikacją. Ogromne znaczenie będzie mieć kolorystyka, elementy dekoracyjne, umiejętnie wkomponowane w całość logo oraz nienachalne slogany i hasła reklamowe.

Strona estetyczna to jednak nie wszystko. Aby stanowisko targowe było przygotowane w sposób efektywny, konieczne będzie zadbanie także o jego funkcjonalność. Niezbędne będzie oszacowanie ilości produktów, z którymi chcemy się wystawić, określenie ile przestrzeni będą one zajmować i jakiej wielkości powinien być magazyn, aby pomieścić dodatkowe materiały promocyjne, czy torby podarunkowe dla klientów.

Kluczowym elementem uczestnictwa w targach jest również wykwalifikowany zespół, który będzie w stanie odpowiedzieć na wszystkie pytania klientów, dbając jednocześnie o dobry wizerunek marki. Każdy podchodzący do stanowiska klient powinien być traktowany z równym zaangażowaniem jako potencjalny klient, ponieważ nawet jeśli nie zdecyduje się na zakup od razu, być może postanowi zamówić nasze produkty na prezent, bądź opowie o nich swoim najbliższym.

Każda przeprowadzona z klientem rozmowa, powinna być przede wszystkim nastawiona na dialog, podczas którego nasz zespół powinien zachęcać do zadawania pytań i zaangażowania się w konwersację. Monolog dotyczący plusów naszych produktów, czy ich wyższości nad konkurencją szybko zniknie z pamięci potencjalnych nabywców i zdecydowanie nie przyniesie zamierzonych celów.

Jako wystawca musisz także pamiętać o materiałach promocyjnych. Co przygotować na targi? Nie obędzie się bez:

  • wizytówek,
  • katalogów,
  • stojaków na ulotki,
  • banerów,
  • roll up’ów,
  • przygotowanych według indywidualnego projekty gadżetów reklamowych.

Sukces wydarzenia w ogromnym stopniu zależeć będzie od przygotowania ciekawego i wyróżniającego Twoją markę na tle konkurencji stanowiska. Pamiętaj, że razem z Tobą na targach będą również firmy oferujące bardzo zbliżone produkty, dlatego zadbanie o odpowiednią oprawę i przeszkolony zespół będą miały realny wpływ na sukces przedsięwzięcia.

Komentarze

Postów nie znaleziono

Napisz opinię