Konkretnie czy kreatywnie? Jak zaprojektować idealny roll-up reklamowy?

16/09/2020
von Mint2Print
 Konkretnie czy kreatywnie? Jak zaprojektować idealny roll-up reklamowy?

Zaprojektowanie roll-upu reklamowego traktujesz jako konieczność, nie poświęcając temu większej uwagi? Zmień podejście i spraw, żeby ten niepozorny element stał się uzupełnieniem koncepcji reklamowej Twojego biznesu! Sprawdź, jaki design najlepiej się sprawdzi i dlaczego!

 

 

Dlaczego warto skusić się na roll-up reklamowy?

Zacznijmy od podstaw: dlaczego właściwie warto inwestować w rollupy reklamowe? Bo to podstawowy element, który pozwoli zaprezentować się Twojej marce podczas eventów, branżowych konferencji czy innych okazji, na których możesz spotkać swoich klientów czy biznesowych kontrahentów. Roll-upy są praktyczne, lekkie, nie zajmują wiele miejsca, są proste w montażu, a przy tym mogą w klarowny sposób przekazać wszystko, o czym chcesz poinformować odbiorców. Możesz je zaprojektować na wiele sposobów. My przybliżymy Ci dwie metody: bardziej klasyczną i awangardową, tłumacząc, w jakich sytuacjach będą lepszym pomysłem i jakie są między nimi różnice. Zajrzyj i zainspiruj się do stworzenia nowych produktów reklamowych dla swojego biznesu!


Jak zaprojektować roll-up reklamowy? Wersja klasyczna

Tradycyjna wersja roll-upów reklamowych to dobry wybór w przypadku firm, które chcą kojarzyć się przede wszystkim z wyważonym charakterem i merytorycznymi treściami. Jeśli zajmujesz się działalnością ekspercką i chcesz trafiać do określonej grupy odbiorców (ceniących sobie przede wszystkim kompleksową informację oraz jakość), zaprojektuj swój roll-up tak, żeby miał maksymalnie konkretny, tradycyjny charakter. Możesz na nim zaprezentować nie tylko logotyp marki i grafikę kojarzącą się z Twoimi produktami lub usługami, ale też Twoje motto czy benefity wynikające ze współpracy właśnie z Tobą. Świetnym i coraz chętniej wykorzystywanym pomysłem jest także umieszczenie na roll-upach reklamowych wykresów i infografik. Pamiętaj jednak, że nawet najtrudniejsze (i najtwardsze!) dane, warto „sprzedać” w estetyczny, miły dla oka, atrakcyjny sposób, o którym Twoi anglojęzyczni koledzy mawiają „catchy”. Istotny będzie też wybór fontu - czcionka musi być na tyle wyraźna, żeby każdy bez trudu mógł przeczytać umieszczone na rollupie informacje, ale jednocześnie niezbyt duża (nie będzie wyglądać elegancko).

 

 

Wersja kreatywna rollupu reklamowego

Charakter Twojej firmy wymaga od Ciebie nieszablonowego działania i pomysłów, które docenią Twoi nowocześni i zorientowani w trendach odbiorcy? Daj się wyróżnić, projektując nietypowy roll-up reklamowy. Fajnym pomysłem jest przygotowanie jednej grafiki, która zostanie podzielona na trzy różne roll upy, ustawione obok siebie. Bez względu na to, czy decydujesz się na kilka roll-upów, czy jeden, umieść na projekcie krótkie, chwytliwe hasło i zdecyduj się na grafikę, którą aż chce się fotografować i wrzucać na Instagram Stories (oczywiście z oznaczeniem Twojej marki!). Może zabawny nadruk, realistyczny pejzaż, a może postać ludzka naturalnej wielkości? Im bardziej kreatywnie, tym lepiej! Pokuś się też o ciekawe efekty specjalne, na przykład odpowiednie podświetlenie roll-upu kolorowymi światłami LED. Nawet jednak w najbardziej kreatywnej wersji zwijanego baneru, nie zapominaj o jego zadaniu: czcionka musi pozostawać czytelna, a najważniejsze informacje - umieszczone na wysokości wzroku odbiorcy. Projektując grafikę, pamiętaj, że to, co widoczne w małym projekcie w Photoshopie, będziesz musiał przenieść na baner o wysokości na przykład 200 cm. 

 

 

Jakość też ma znaczenie!

Wpływ na odbiór roll-upów reklamowych (a co za tym idzie - również Twojego biznesu), ma jednak nie tylko grafika bądź sposób ekspozycji, ale też staranność tego rodzaju reklamy. Na co warto zwrócić uwagę? Przede wszystkim na jakość wydruku. Najlepsze będą wydruki wykorzystujące technologię sublimacji. Gwarantuje to:

  • trwałość koloru oraz jego nasycenie,
  • wyrazistość, 
  • widoczność wszystkich odcieni oraz przejść tonalnych,
  • odporność na warunki atmosferyczne,
  • nadruk nieszkodliwy dla środowiska i ludzi (barwniki produkowane są na bazie wody).

Nie bez znaczenia jest też sam materiał. Musi być solidny i wytrzymały, ale przy tym lekki. Nie może wyginać stelażu, zwijać się na rogach czy nieestetycznie falować, bo w takim przypadku nawet najciekawsza grafika nie zyska żadnego uznania. Zwróć też uwagę na to, jak roll-up reklamowy „pracuje” ze światłem. Dobrze, jeśli będzie wyposażony w specjalną przekładkę, która blokuje przenikanie światła tylnego oraz matowe wykończenie, minimalizujące pojawianie się refleksów świetlnych na powierzchni wydruku. Zawsze też sprawdź, czy w przygotowywanym przez Ciebie bądź zewnętrznego grafika projekcie, nie ma literówek czy tak zwanej „pikselozy”, czyli elementów graficznych w zbyt małej rozdzielczości.

Roll-up to element, który może wpłynąć na odbiór Twojej marki na targach branżowych czy eventach, których jesteś współorganizatorem. Podczas projektowania tego rodzaju produktów reklamowych, weź pod uwagę nasze podpowiedzi, a zaprezentujesz się od najlepszej strony!

 

Kommentare

Keine Beiträge gefunden.

Rezension verfassen