Jakie produkty reklamowe sprawdzą się w branży beauty?

27/01/2022
dodany przez Mint2Print
 Jakie produkty reklamowe sprawdzą się w branży beauty?

Reklama jest nie tylko dźwignią handlu, ale też skutecznym narzędziem w działalności usługowej. Jeśli prowadzisz salon kosmetyczny, nie możesz nie przeczytać naszego praktycznego poradnika, w którym podpowiadamy, jakie produkty reklamowe będą dla Ciebie najlepsze, jeśli prowadzisz salon kosmetyczny.

Reklama w branży beauty – dlaczego jest ważna?

Prowadzisz salon kosmetyczny? Na pewno poświęcasz mnóstwo czasu na to, żeby zwiększyć swoje kompetencje i stać się firmą bardziej konkurencyjną na rynku, oferując najlepszej jakości usługi. Szkolenia, kursy, certyfikaty, a nawet webinary w internecie pozwalają Ci się dokształcać i oferować tylko to, co sprawdzone i nowoczesne. Czy zdajesz sobie jednak sprawę, że nawet najbardziej przygotowany do prowadzenia swojej działalności nie odniesiesz sukcesu, jeśli pominiesz ten ważny etap, jakim jest reklama? W branży beauty przyciąganie uwagi potencjalnych klientów jest szalenie istotne – konkurencja już teraz jest naprawdę spora, a z każdym rokiem tylko rośnie. Dodatkowo warto wziąć pod uwagę liczne niebezpieczeństwa, jakie stoją na drodze do rozwoju przedsiębiorstwa – takie, jak chociażby pandemia koronawirusa, która sprawiła, że w sektorze beauty jeszcze odważniej zaczęto walczyć o klienta. Jaki rodzaj reklamy powinieneś wziąć pod uwagę, jeśli prowadzisz salon fryzjerski lub stylizacji paznokci, gabinet makijażu permanentnego czy punkt typu brow bar? Oto garść inspiracji.

Jak zaplanować działania reklamowe w branży beauty? Kilka pomysłów

Wiele firm działających w sektorze beauty popełnia jeden podstawowy błąd: koncentruje się przede wszystkim na reklamie w internecie. Oczywiście, że odpowiednio targetowane posty sponsorowane na Instagramie czy kampanie prowadzone w Google Ads są skuteczne i docierają do grona osób, które mają szansę stać się naszymi lojalnymi klientami. Jako właściciel kosmetycznego biznesu musisz pamiętać o różnorodności i stosowaniu wielu kanałów dotarcia do odbiorców. Media społecznościowe? Świetnie, przemyśl nie tylko kampanie, ale też swój feed. Jednak postaw też na takie rozwiązania, jak:

  • reklama outdoorowa, najlepiej w okolicy często uczęszczanej przez potencjalnych klientów (na przykład deptaki, galerie handlowe);
  • prezentacja usług marki na branżowych imprezach, konferencjach, targach, festiwalach;
  • odpowiednia aranżacja otoczenia lokalu;
  • marketing bezpośredni, polegający, chociażby na rozmowie z klientem, udzieleniu ma rabatu, wręczeniu ulotki reklamowej.

To oczywiście tylko kilka przykładów – lista metod na zainteresowanie odbiorców swoim biznesem także poza światem wirtualnym jest naprawdę spora. W każdym przyda się jednak kluczowe narzędzie: odpowiednie produkty reklamowe. Jakie wybrać? Sprawdźmy, co naprawdę działa.

Produkty reklamowe, które pomogą Ci odnieść sukces w branży kosmetycznej

Branża kosmetyczna to specyficzna gałąź biznesu: z jednej strony trzeba dbać o sprawdzone i najlepszej jakości rozwiązania, a z drugiej – stale być na bieżąco z trendami. Klienci oczekują spektakularnych, nowoczesnych, ale też naprawdę bezpiecznych usług. Dokładnie w taki sam sposób warto podejść do planowania działań marketingowych w firmie z sektora beauty: reklamy mają przede wszystkim podkreślać profesjonalizm, ale też znajomość trendów. Warto wykorzystać więc nie tylko klasyczne nośniki, ale też rozwiązania mniej typowe, zaskakujące. Jakie produkty reklamowe dobrze się sprawdzą?

  • Jeśli prowadzisz firmę w branży beauty, zainwestuj w ścianki reklamowe. Przydadzą Ci się do zbudowania stoiska na wypadek uczestnictwa w targach czy konferencjach, a na co dzień mogą z powodzeniem zaistnieć w przestrzeni lokalu, na przykład jako designerski element wyposażenia wnętrza czy praktyczna ścianka oddzielająca różne strefy. Zwróć też uwagę na rollupy, które można w łatwy sposób zwinąć i przenieść w inne miejsce.
  • Flagi z logo to modny ostatnio nośnik, po który warto sięgnąć w branży beauty z myślą o tematycznych imprezach (zwłaszcza plenerowych), ale też o przyciągnięciu uwagi przechodniów do wejścia do lokalu.
  • Koniecznie postaw też na banery reklamowe, jeśli myślisz na poważnie o dobrej jakości reklamie w przestrzeni miejskiej. Przejrzyj nasze poradniki, a dowiesz się, jak dobrze je zaprojektować i gdzie je powiesić.
  • Inne produkty reklamowe przydatne w branży beauty? Chociażby ulotki, broszury z informacjami o usługach czy stylowe gadżety, które możesz wręczyć klientom (notesy lub akcesoria kojarzące się z pielęgnacją urody).

Prowadzenie własnego biznesu nigdy nie jest łatwe i pozbawione ryzyka, ale w branży beauty szczególnie można to odczuć – co pokazuje nie tylko pandemia koronawirusa, ale też rosnąca mimo wszystko konkurencja. Jeśli chcesz cieszyć się sukcesem i zyskać zainteresowanie klientów, postaw na sprawdzoną reklamę. Jej nośniki, omówione przez nas wyżej (takie jak flagi z logo, standy reklamowe czy rollupy) to klucz do sukcesu w usługach kosmetycznych!

Komentarze

Postów nie znaleziono

Napisz opinię