Jakie materiały promocyjne zabrać na targi i konferencje?

30/07/2020
dodany przez Mint2Print

W czasach reklamy internetowej wydaje się, że stoiska targowe, to niepotrzebny wydatek i relikt przeszłości. Ale należy pamiętać, że nic nie jest w stanie zastąpić relacji międzyludzkich. Dlatego dla wielu branż targi i konferencje to podstawa i znakomita okazja, żeby zaprezentować ofertę firmy potencjalnym klientom i nawiązać wartościowe zawodowe kontakty. Warto jednak wcześniej zadbać o odpowiednie materiały promocyjne. Jakie sprawdzą się najlepiej? Zajrzyj do naszego przewodnika i przygotuj się do kolejnych biznesowych targów!

Promocja na targach - czy naprawdę opłaca się w to inwestować?

Zacznijmy od najważniejszego: czy w promocję marki na konferencjach i targach naprawdę warto inwestować? Odpowiedź jest jedna: jak najbardziej. Wszelkie działania reklamowe mają sens wyłącznie wtedy, gdy są odpowiednio stargetowane - to znaczy wtedy, gdy trafią do właściwych odbiorców, a sam komunikat reklamowy performuje (to znaczy spotyka się z działaniem odbiorców, którzy na przykład kupują, składają zamówienie). W przypadku reklam w internecie, a nawet outdoorowych, stosuje się szereg różnego rodzaju metod, które pomagają odpowiednio wyeksponować reklamy, a w dodatku zdobyć większe (i co najważniejsze - właściwe) zasięgi. Jak w tym kontekście działa promocja na targach? Jak świetnie wypozycjonowana reklama, która trafia dokładnie tam, gdzie powinna. W końcu branżowe eventy przyciągają ludzi, którzy faktycznie są zainteresowani rodzajem naszej działalności i mogą stać się naszymi potencjalnymi klientami, kontrahentami czy wspólnikami biznesowymi.

Czy promocja firmy na targach może mieć więcej zalet niż ta, że pozwolimy innym poznać naszą markę i zakres jej działalności? Oczywiście. To między innymi możliwość zebrania bezpośredniego feedbacku dotyczącego nowych produktów, stosowanych przez nas rozwiązań czy biznesowych planów na najbliższą przyszłość. Na branżowej konferencji możesz w swobodnej atmosferze porozmawiać o tym, co na temat planowanych przez Ciebie inwestycji myślą bardziej doświadczeni przedsiębiorcy i jak na Twoje innowacje reagują klienci. To działa też w drugą stronę: na branżowych imprezach masz okazję podpatrzeć, jak funkcjonują na rynku inne, podobne do Twojej marki, jak promuje się konkurencja i co stawia za swój aktualny cel. Nie warto zapominać również o networkingu, czyli budowaniu sieci biznesowych relacji, które nie tylko mogą procentować w przyszłości, ale są niezastąpione w motywowaniu pracowników.

Zanim jednak znajdziesz się na targach, przemyśl dokładnie cel i strategię swojej obecności na wydarzeniu. Nie ma nic gorszego, niż zaprzepaszczona szansa w postaci braku przygotowania. Udział w imprezie, na której marka nie prezentuje się atrakcyjnie i ginie między zdecydowanie ciekawszymi stanowiskami konkurencji, zdarza się często. Wszyscy funkcjonujemy w czasach ogromnej biznesowej rywalizacji i nie można sobie pozwolić na bylejakość, ponieważ złe wrażenie, trudno jest zatrzeć. O czym warto pamiętać, szykując się na targi? Czego absolutnie nie wolno pominąć? Sprawdź.

 

Zastanów się nad celem udziału w imprezie

Zacznij od kwestii zasadniczej: na jakiej branżowej imprezie chcesz się znaleźć i dlaczego? Nie wszystkie przyniosą Ci wymierne korzyści, a nawet więcej - obecność na niektórych może się wiązać ze spadkiem renomy Twojego przedsiębiorstwa! Wybierz konferencje lub targi, które cieszą się szacunkiem i popularnością w gronie ekspertów i wśród klientów - rekomendacje sprawdzisz podpytując kolegów z branży czy zaglądając na fora internetowe. Weź pod uwagę całość planów marketingowych Twojej firmy - prezentacja na jakimkolwiek wydarzeniu powinna być ściśle związana z tym, jaka jest jej strategia i biznesowe cele. Zanim opłacisz stanowisko, poczytaj uważnie relacje z poprzednich odsłon eventu, zapoznaj się ze szczegółowym planem wydarzenia, ale weź też pod uwagę termin i lokalizację.

Zanim zdecydujesz o udziale w konkretnym wydarzeniu branżowym, przekalkuluj też wszystkie koszty, na które składa się wiele elementów: wynajęcie stoiska, opłata za parking, transport i noclegi, koszt przygotowania stoiska i wszelkich materiałów promocyjnych, badanie rynku targowego czy opłata za usługi oferowane przez markę na wydarzeniu (w tym opłacenie pracowników). Jeśli okaże się, że nie jesteś w stanie przygotować budżetu, który w 100% pokryje planowane wydatki, zastanów się, czy nie lepiej przełożyć go na kolejną edycję wydarzenia i solidniej się do niego przygotować. Tak jak wspomnieliśmy wyżej - zdecydowanie lepiej skupić się na innym rodzaju promocji, niż wywołać niewłaściwe wrażenie na klientach, na których szczególnie nam zależy.

Zaplanuj komunikację dotyczącą udziału w targach

Zanim w ogóle dojdzie do wydarzenia, a Twoja marka będzie mogła zaprezentować swoją działalność na świetnie zaprojektowanych materiałach, banerach reklamowych i ulotkach, przygotuj odpowiednią komunikację dotyczącą udziału przedsiębiorstwa na targach. Aktualni i potencjalni klienci powinni wiedzieć, że będą mogli Cię spotkać. W tym celu niezbędne będzie wysłanie maili lub (w wersji bardziej prestiżowej), drukowanych zaproszeń w formie listu. Pomyśl o przygotowaniu specjalnych ofert dla zwiedzających i innych uczestników (kody promocyjne, rabaty, gratisy do zamówienia), a także pomysłów na ich zaktywizowanie (jak gry, konkursy czy loterie). O swoim udziale w targach poinformuj na swoich profilach w mediach społecznościowych, na stronie internetowej, a także w mediach, oczywiście najlepiej tych branżowych. Nie licz na to, że materiały promocyjne rozsyłane przez organizatora wydarzenia wystarczą - Twoje przedsiębiorstwo jest jednym z kilkudziesięciu czy nawet kilkuset innych wystawców.

O czym pamiętać, przygotowując materiały promocyjne? 

Przygotowując materiały promocyjne na targi czy inne biznesowe wydarzenia, pamiętaj o najważniejszym: mają prezentować Twoją markę z jak najlepszej strony. Przede wszystkim warto się wyróżnić. Miej świadomość, że Twoje stanowisko może zginąć między dziesiątkami innych, o ile nie postawisz na naprawdę ciekawy design. Poza inspirującymi materiałami drukowanymi, o których dowiesz się więcej w kolejnej części tego poradnika, pomyśl o intrygującym projekcie samego stoiska targowego - przyciągającym zainteresowanie, zachęcającym do interakcji, na przykład do robienia zdjęć. W zależności od tego, czym się zajmujesz, przygotuj odpowiednie elementy scenografii, poczęstunek, miejsce do odpoczynku czy rozrywki dla maluchów. 

Każdy element jaki wykorzystasz w prezentacji swojej marki na targach czy konferencjach, powinien być spójny z identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa. Zadbaj o kolory i charakter wykorzystywanych na stoisku materiałów. Taka konsekwencja sprawi, że dasz się lepiej zapamiętać, a komunikat, jaki kierujesz do klientów wywoła lepszy efekt. Innymi słowy: będzie bardziej skuteczny. 

Co dokładnie wziąć na targi biznesowe?

Wiesz już, jak zaplanować budżet i na co zwrócić uwagę, projektując materiały reklamowe na branżowe eventy. Przejdźmy zatem do konkretów, czyli ustalenia, jakie dokładnie elementy mogą Ci się przydać w ramach wydarzenia. 

Przede wszystkim warto odpowiednio wydzielić przestrzeń stoiska od konkurencji. Można to zrobić na kilka sposobów, ale najskuteczniejszym, a przy tym najbardziej estetycznym są specjalne ścianki tekstylne typu pop-up: lekkie, przenośne, łatwe w montażu, a przy tym przyciągające wzrok starannie zaplanowanym komunikatem. Jednostronna grafika może prezentować logo marki, jej claim, ale też informować o aktualnej kolekcji czy obowiązujących w ramach targów promocjach. 

 

Alternatywą dla takich ścianek tekstylnych są standy. Tu również warto postawić na jakość i przemyślaną estetykę. Wybierz konstrukcje aluminiowe, które są stabilne, ale nie ważą dużo, a zamiast druku na papierze - grafikę drukowaną na materiale najlepiej metodą sublimacji, która gwarantuje najbardziej wyraziste kolory i odporność na promieniowanie ultrafioletowe. Tego rodzaju stand można po targach zdemontować, a tkaninę wyprać, przygotowując się do udziału w kolejnej imprezie. 

Stoisko targowe można też zaaranżować, wykorzystując roll-upy reklamowe. To rodzaj zwijanych standów z dowolną grafiką. Świetnym i chętnie stosowanym rozwiązaniem są projekty podzielone na kilka roll-up’ów, które możesz ustawić obok siebie czy pod kątem. 


Ciekawym uzupełnieniem stoiska, a przy tym nośnikiem informacji dotyczącej Twojego przedsiębiorstwa jest trybunka reklamowa, nazywana również ladą wystawienniczą. To też rodzaj stelażu z aluminium, na który naciąga się elastyczną, zadrukowaną w technice sublimacji, grafikę. Taki element urozmaici przestrzeń, a do tego pozwoli Twojej marce dać się zapamiętać. Jeśli planujesz poczęstunek w ramach imprezy, zainwestuj w ladę degustacyjną, na której możesz wygodnie zaprezentować oferowane przez siebie smakołyki.

Możesz też skusić się na najbardziej efektowne, kompleksowe rozwiązanie, które oszczędzi czas związany z projektowaniem rozwiązań targowych. Stoisko modułowe z podświetleniem lampkami LED, z możliwością dowolnej rearanżacji poszczególnych elementów, daje nieskończenie wiele możliwości, jednocześnie oferując Ci wszystko, czego potrzebujesz na targach. Dzięki takiemu systemowi dysponujesz gotowym stoiskiem, które możesz przy każdym kolejnym evencie modyfikować. Taka opcja będzie wygodna przede wszystkim dla firm, które często uczestniczą w branżowych wydarzeniach.

Znakomitym sposobem na wyróżnienie się na targach są takie niepozorne elementy, jak pufy reklamowe, oczywiście z logotypem marki czy dywaniki z nadrukiem. To ciekawy sposób na wzbudzenie zainteresowania klientów - kiedy miło spędzą czas w zorganizowanej przez Ciebie przestrzeni, Twoją firmę będą kojarzyć z tym, co komfortowe, przyjemne i godne zaufania.

Jeśli zamierzasz wystawiać się w przestronnej hali bądź na powietrzu, warto pomyśleć o inwestycji w drukowane flagi firmowe, które będą widoczne z daleka. W takiej przestrzeni świetnym pomysłem będą też leżaki z logo - jeden z ulubionych elementów wyposażenia stoisk na letnich wydarzeniach. 

Nie zapomnij też o drobnych drukach, które mogą Ci zapewnić naprawdę świetne rezultaty. Co warto zabrać ze sobą na targi? Estetyczne i pomysłowe wizytówki, katalogi z Twoimi produktami oraz broszurę, w której opiszesz misję swojego przedsiębiorstwa. Zadbaj nie tylko o jakość druku czy ciekawy, spójny projekt graficzny, ale też o treść. Potencjalnych klientów czy kontrahentów na targach mogą zniechęcić takie drobiazgi, jak błędy czy literówki albo bloki mało interesującego tekstu. 

Co jeszcze będzie świetną reklamą Twojej marki na branżowym evencie? Firmowe gadżety, ale koniecznie pomysłowe, designerskie i najwyższej jakości. Pomyśl o tym, co najbardziej może się sprawdzić. Przygotuj podkładki i długopisy z logotypem dla uczestników konferencji szkoleniowej albo notesy-szkicowniki z Twoim hasłem na okładce, jeśli wystawiasz się na targach dla projektantów.

W postpandemicznej rzeczywistości możesz pomyśleć o nietypowych nośnikach reklamowych, jakimi są… maseczki ochronne na twarz czy przyłbice. Obsługa stoiska będzie w nich prezentować się profesjonalnie i świadczyć o tym, że zdrowie i samopoczucie odwiedzających targi są dla Ciebie naprawdę ważne. Warto też zadbać o standy higieniczne, które pozwolą odkazić dłonie, czy nałożyć rękawiczki jednorazowe.  

Wiesz już, co zabrać ze sobą na targi. Teraz czas na przygotowanie odpowiedniego, spójnego projektu graficznego i zarezerwowanie terminów na najbardziej prestiżowe imprezy branżowe w Polsce, a nawet na świecie. Chętnie pomożemy Ci przygotować materiały reklamowe, które będą skrojone na miarę i dopasowane do potrzeb Twojej firmy! Zapoznaj się z naszą ofertą, wybierz usługę, a my zajmiemy się całą resztą!

Komentarze

Postów nie znaleziono

Napisz opinię