Jak zadbać o dobrą widoczność Twojej firmy w przestrzeni miejskiej?

15/12/2020
dodany przez Mint2Print
Planując działania reklamowe w przestrzeni miejskiej, musisz zwrócić uwagę nie tylko na to, czy informacja o Twoim biznesie dotrze do potencjalnych klientów, ale też na to, jak będzie współgrać z otoczeniem i jakie wzbudzi emocje w przypadkowych przechodniach czy osobach przejeżdżających obok. Co warto wiedzieć na temat projektowania banerów reklamowych czy flag firmowych, które będą wyeksponowane w mieście? Oto mały przewodnik, który przygotowaliśmy dla Ciebie.

Reklama w przestrzeni miejskiej - co warto o niej wiedzieć?

Reklama w przestrzeni miejskiej ma dużą siłę oddziaływania na obecnych, ale też potencjalnych klientów. Jest bardzo często wybierana przez przedsiębiorców, zwłaszcza w miejscach charakteryzujących się dużą aktywnością społeczną (przy drogach szybkiego ruchu, na deptakach, placach, parkingach czy przystankach autobusowych). Niestety, twórcy projektów na tego typu outdoorowe nośniki często nadmiernie konkurują ze sobą o uwagę i wyrazistość, osiągając efekt odmienny od zamierzonego. Reklama, która w teorii miała przyciągać spojrzenia i cieszyć się największym zainteresowaniem przechodniów, staje się jednym z wielu elementów, które w połączeniu tworzą wizualny chaos. Jeśli banery reklamowe stłoczone są na niewielkim obszarze i w krzykliwy sposób ze sobą kontrastują, nie ma mowy o solidnym przekazie ważnych informacji na temat produktów czy usług, jakie reklamujemy. Jak zatem zadbać o widoczność reklamy w przestrzeni miejskiej i pozytywne skojarzenia z Twoim biznesem? Oto kilka naszych podpowiedzi.

Mniej znaczy… więcej, czyli przesada nigdy nie jest dobrym rozwiązaniem

Projektujesz banery reklamowe dla swojej firmy? Chcesz, żeby Twój biznes był odbierany jako poważny, nowoczesny i profesjonalny? Nie stawaj w wyścigu z innymi reklamodawcami, którzy walczą o każdy centymetr kwadratowy wolnej przestrzeni i sięgają po najbardziej kontrowersyjne rozwiązania estetyczne (od mocnych kontrastów kolorystycznych po dwuznaczne hasła). Weź do serca zasadę „mniej znaczy więcej” i przygotuj reklamę, która świetnie wpisuje się w otoczenie, korespondując z architekturą, kolorystyką budowli, klimatem miejsca (nowoczesne centrum miasta, starówka, romantyczny park). Wymyśl taką koncepcję, która zachwyci odbiorców i pokaże Twoja firmę w dobrym świetle - jako przedsiębiorstwo, które dba o estetykę miasta.

Niech jakość Twoich banerów reklamowych mówi za Ciebie

Sam na pewno przyznasz, że nie ma nic gorszego niż wyblakłe czy zniszczone banery reklamowe „zdobiące” płoty, przystanki i budynki. Tego rodzaju nośnik informacji z czasem może zacząć działać na naszą szkodę, podświadomie sugerując, że Twojej firmie nie zależy ani na estetyce, ani na inwestycji budżetu w jakościową reklamę. A to niespecjalnie świadczy o przedsiębiorcy, który oferuje klientom usługi lub produkty, prawda? Jeśli więc decydujesz się na przygotowanie banerów reklamowych, koniecznie wybierz te dobrej jakości. Wiele świetnych opcji znajdziesz w naszym sklepie internetowym z produktami reklamowymi. W przypadku reklam outdoorowych, narażonych na działanie niesprzyjających czynników atmosferycznych, warto wybrać baner na siatce mesh, wytrzymałej i przepuszczającej powietrze. Odporny na rozdarcia będzie też baner reklamowy na materiale typu Frontlit (czyli tkaninie winylowej z powłoką PVC). Jeśli chcesz, żeby napisy czy grafiki na Twoim banerze były dobrze widoczne o każdej porze dnia i roku, postaw na banery reklamowe typu Blockout, wyposażone w specjalną przekładkę, która uniemożliwia przenikanie światła słonecznego. Można na nich stworzyć dwustronny nadruk. Takie banery znajdą zastosowanie wszędzie tam, gdzie widoczne mogą być obie strony planszy.

W przypadku reklamy w przestrzeni miejskiej coraz częściej stosuje się rozwiązania inne niż klasyczne banery. Przykładem może być np. flaga firmowa, często lokowana przed wejściem do firmy, albo specjalne outdoorowe płotki z grafiką. Pierwsza forma reklamy spotykana jest w różnego rodzaju biznesach, od biur podróży po salony fryzjerskie bądź kosmetyczne. Druga opcja to dobry sposób na poinformowanie klientów, w jaki sposób mogą znaleźć drogę do siedziby firmy. Przykładem mogą być tak zwane potykacze prowadzające do restauracji.

Zawsze działaj zgodnie z prawem

Jeśli nie chcesz, żeby Twoja firma kojarzyła się z nieetycznymi zachowaniami czy z przekraczaniem jakichkolwiek norm, zawsze dokładaj wszelkich starań, żeby upewnić się, czy możesz wyeksponować swoją reklamę w danych miejscu. Nawet jednak, jeśli wykupienie reklamy jest możliwe, unikaj kontrowersyjnych miejsc. Przykład? Wieszanie banerów reklamowych na budynkach w taki sposób, że plansza odcina mieszkańcom dostęp światła słonecznego czy widok na miasto. Nigdy nie decyduj się też na montaż swoich reklam na pustostanach albo w miejscach, w których zagrażają one zdrowiu czy życiu innych. Z tego samego powodu zwróć szczególną uwagę na sposób zamocowania banera.

Reklama w przestrzeni publicznej może być świetnym sposobem na opowiedzenie o zaletach biznesu. Powinieneś jednak stosować się do omówionych przez nas podpowiedzi, żeby nie uzyskać efektu… wprost przeciwnego do tego, który był przez Ciebie zamierzony!

Komentarze

Postów nie znaleziono

Napisz opinię