Jak wykorzystać parasole reklamowe do promocji swojego biznesu?

20/08/2021
dodany przez Mint2Print
 Jak wykorzystać parasole reklamowe do promocji swojego biznesu?

Dobry marketing to taki, który kreatywnie wykorzystuje najprostsze rozwiązania. Wydaje Ci się, że pewne produkty reklamowe są do znudzenia oklepane? Wystarczy podejść do nich trochę inaczej, żeby osiągnąć naprawdę satysfakcjonujące efekty. Przykładem takiego nośnika jest parasol reklamowy. Jak go wykorzystać w promocji biznesu? Podpowiadamy, a przede wszystkim… inspirujemy!

Parasol reklamowy - nośnik, który znów wraca do łask

Parasol gastronomiczny z nadrukiem to jeden z najpopularniejszych nośników reklamowych, jakie dostępne są na rynku. Zarówno ich nazwa, jak i zastosowanie mogą być mylące - w końcu może Ci posłużyć do zdecydowanie większej ilości zadań niż w letnim ogródku piwnym (chociaż oczywiście ta funkcja wciąż jest warta uwagi). Nowoczesne parasole reklamowe mogą zaskoczyć w wielu mniej typowych okolicznościach, dobrze promując Twoje produkty czy usługi. W tym wpisie postaramy się podpowiedzieć, jakie pomysły warto brać pod uwagę. Możesz je zastosować, przenosząc je na grunt swojej firmy 1:1 bądź potraktować jako inspirację do własnych poszukiwań.

Parasol gastronomiczny z nadrukiem w letnim ogródku

Zacznijmy zatem od początku. Parasol reklamowy to doskonały nośnik do zareklamowania Twoich usług lub produktów związanych z gastronomią. Wykorzystaj to, oferując zaprzyjaźnionemu lokalowi ekspozycję swojego parasola w letnim ogródku. Rodzajów tego typu umowy może być wiele. Warto pamiętać, że spora liczba punktów z całą pewnością chętnie wykorzysta parasole w sezonie na zasadzie barteru. To dla Ciebie korzystne - będziesz mógł dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej, która spędzi przyjemny czas w towarzystwie Twojego logotypu, kojarząc go z czymś miłym i relaksującym. W przypadku gastronomii warto zdecydować się na parasol z nadrukiem w modnym, zgodnym z trendami stylu, dopasowanym zarówno do identyfikacji wizualnej Twojej marki, jak i do charakteru lokalu, w jakim planujesz się zareklamować. Warto też wziąć pod uwagę średnicę parasola pasującą do stolików i postawić na materiał, na którym nadruk będzie doskonale widoczny z każdej strony, również od spodu.

Parasole z logo firmy na eventach “pod chmurką”

Parasol gastronomiczny może świetnie sobie radzić również w innych, związanych z lifestylem, okolicznościach. Przykładem może być chociażby kiermasz czy muzyczny festiwal, na których chcesz zorganizować stoisko, na przykład służące sprzedaży określonych produktów czy wykonywaniu jakiejś usługi (od pompowania balonów na rodzinnym pikniku po plecenie warkoczyków na nadmorskim deptaku). Ważna uwaga: nie musi to być absolutnie punkt bezpośrednio związany z Twoją marką. Tu również warto wziąć pod uwagę ewentualność podpisania umowy barterowej z wykonawcą, producentem czy sprzedawcą, którego działalność dobrze łączy się z Twoją. Przykład? Jesteś producentem napojów energetyzujących i reklamujesz się na parasolu, z którego korzysta punkt naprawy rowerów typu BMX. Naszym zdaniem to świetny pomysł, który automatycznie lokuje Twoją markę w określonym (a przy tym dość szerokim) kontekście.

Parasol reklamowy jako wsparcie dla muzyków

Parasol z nadrukiem może też posłużyć jako osłona przed światłem słonecznym, co docenią grający “pod chmurką” muzycy, zwłaszcza DJ-e. Pozwól im osłonić cenny sprzęt za pomocą… produktu reklamowego, który podpowiada odbiorcom muzyki, że warto się zainteresować Twoją działalnością. Ta opcja zarezerwowana jest oczywiście dla firm, których działalność w naturalny sposób łączy się ze światem wakacyjnych imprez plenerowych, a przede wszystkim określonego gatunku muzyki. Może to być grający muzykę elektroniczną DJ w barze na plaży, jak i kameralny zespół w parku.

Parasol z nadrukiem na konferencji plenerowej

Spróbujmy na chwilę odejść do kontekstu wakacyjnego luzu. Zastanówmy się, czy parasole reklamowe z nadrukiem mogą też odnaleźć się w zupełnie innym, bardziej poważnym kontekście? Jak najbardziej, czego dowodem są chociażby organizowane na świeżym powietrzu konferencje, festiwale naukowe, spotkania wydawnicze czy inne wydarzenia związane ze światem kultury. Produkty reklamowe w postaci parasola z nadrukiem sprawdzą się idealnie, bo odbierane będą jako naturalne i niezbędne elementy, chroniące przed słońcem czy ewentualnym deszczem. Oczywiście powtórzymy: zawsze należy dostosować reklamę do targetu i okazji. W tym przypadku będzie ona dobrym pomysłem wyłącznie dla określonych typów działalności, pośrednio lub bezpośrednio związanych z tematyką wydarzenia. Kolejnym aspektem jest sam design. Przygotuj parasol reklamowy o estetycznym wyglądzie, dopasowanym do stylistyki eventu czy powagi sytuacji.

Zastosowań dla parasola gastronomicznego z nadrukiem jest naprawdę sporo. Tylko od Ciebie i Twojej kreatywność zależy, jak go wykorzystasz w promocji swojej firmy! Zanim sięgniesz po tego typu produkt reklamowy, koniecznie upewnij się, że pomysł, na jaki wpadłeś, dobrze wpisuje się w marketingową strategię Twojej marki.

Komentarze

Postów nie znaleziono

Napisz opinię