Jak promować firmę latem, czyli o sezonowej reklamie outdoorowej

07/04/2020
dodany przez Mint2Print
 Jak promować firmę latem, czyli o sezonowej reklamie outdoorowej

Reklama outdoorowa nie traci na popularności i skuteczności nawet w dobie internetu. Styczność klienta z materiałami promocyjnymi w przestrzeni publicznej wciąż stanowi jeden z najlepszych sposobów na reklamę i budowanie świadomości marki. Okres letni jest doskonałym momentem na zintensyfikowanie działań outdoorowych, pozwala bowiem dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów. Jakie gadżety sprawdzą się najlepiej?

Reklama outdoorowa

Mimo coraz większej popularności marketingu internetowego rynek reklamy outdoorowej w Polsce stale rośnie. Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej podaje, że w roku 2019 był on wart 547,5 mln złotych, co daje wzrost o 5,1% w stosunku do roku 2018. Liczby jasno wskazują więc, że ten rodzaj promocji wciąż jest niezwykle popularny i ma ogromne znaczenie dla firm.


Skuteczność reklamy zewnętrznej zależy przede wszystkim od dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Z tego powodu najlepsze miejsca na billboardy, banery i plakaty znajdują się w miejscu dużych węzłów komunikacyjnych — na ruchliwych skrzyżowaniach, dworcach czy w galeriach handlowych.


Nie można jednak zapominać o wydarzeniach sezonowych, takich jak festyny, koncerty i inne eventy gromadzące dużą publiczność. Latem takich imprez jest najwięcej, warto więc pomyśleć o odpowiedniej promocji w tym okresie.


Zewnętrzna reklama na wydarzeniach plenerowych

Okres letni obfituje w rozmaite wydarzenia na świeżym powietrzu. Festyny, dożynki, festiwale czy koncerty to doskonała okazja do zaprezentowania firmy, szczególnie operującej na rynku lokalnym.


Najprostszym sposobem na reklamę zewnętrzną są billboardy, banery, flagi czy windery rozmieszczone na terenie imprezy. Tego rodzaju nośniki mogą przedstawiać ofertę, budować świadomość marki czy kierować do naszej siedziby lub stoiska.


Stoisko na imprezach jest kolejną formą reklamy. Odpowiednio urządzone, widoczne z daleka i atrakcyjne dla klientów, będzie doskonałym miejscem do dokładnego zapoznania klienta z naszymi produktami i usługami. W przypadku imprez plenerowych świetnie sprawdzają się np. stoiska degustacyjne i promocyjne, na których klienci mogą przetestować nasze produkty i dokonać zakupu.


Istotne jest przy tym urządzenie stoiska i jego wystrój. W roli stoiska doskonale sprawdzą się namioty z nadrukami. Umieszczone na nim logo, hasła reklamowe i inne materiały promocyjne będą doskonale widoczne, pomogą oznaczyć i wyróżnić stoisko na tle innych. W przykuciu uwagi klientów przydardzą się też roll-upy, banery, czy flagi reklamowe z własnym nadrukiem. Zastosowanie wielu nośników pozwala stworzyć ciekawy, a jednocześnie ujednolicony przekaz reklamowy, który zapisze się w świadomości klientów.


Letnie gadżety reklamowe

Jednym z lepszych pomysłów na promocję jest rozdawanie gadżetów reklamowych z logo firmowym. Z raportu PIAP wynika, że aż 85% badanych dostrzega, że upominki pomagają uszczęśliwić klientów i to zarówno nowych, jak i stałych. Oznacza to, że taka forma promocji jest doskonałym sposobem nie tylko na przyciągnięcie nowych konsumentów, ale również na budowanie lojalności i zacieśnianie relacji z obecnymi klientami.


Co ciekawe, raport Advertising Speciality Institute pokazuje, że klienci, którzy już nie korzystają z otrzymanych gadżetów, najczęściej przekazują je komuś innemu, zwiększając zasięg naszej kampanii.


Co sprawdzi się jako letnie gadżety reklamowe? Idealnym pomysłem na takie gifty będą koce, parawany, a także leżaki plażowe z nadrukiem. Tego rodzaju upominki można zastosować np. jako nagrody w konkursach i loteriach, ale nie tylko.


Artykuły plażowe z chęcią wykorzystują hotele czy pensjonaty, udostępniające takie produkty klientom do wypożyczenia. Zabrane na plaże parawany reklamowe czy leżaki lub koce z nadrukiem logo, budują świadomość marki nie tylko wśród klientów danego ośrodka, ale również wśród wszystkich przechodzących obok.