UX sklepu stacjonarnego. Jak zadbać o dobrą nawigację w sklepie stacjonarnym? Co może pomóc?

17/02/2021
dodany przez Mint2Print

Jak sprawić, żeby klientowi przyjemniej spędzało się czas w Twoim sklepie? Jak ułatwić mu nawigację i skłonić do podejmowania zakupowych decyzji? Mogą Ci w tym pomóc… produkty reklamowe. Jeśli nie wiesz, jak je wykorzystać do poprawy User Experience, koniecznie zajrzyj do naszego wpisu!

User Experience w sklepie stacjonarnym - o co w tym chodzi?

UX, czyli User Experience, to ostatnio w biznesie bardzo modne słowo. Jest ważne i powinno być odmieniane przez wszystkie przypadki na każdym etapie działalności firmy - w końcu za tym pojęciem kryje się całość wrażeń, jakich doświadcza odbiorca/klient w kontakcie z produktem. Chociaż UX design kojarzy się przede wszystkim z projektowaniem w środowisku cyfrowym, czyli na przykład tworzeniem takiego layoutu, który usprawniłby nawigację aplikacji, zjawisko to ma swoje zastosowanie również w realnej rzeczywistości. Przykład? Takie projektowanie sklepu czy punktu usługowego, które pozwoli klientowi przyjemnie i wygodnie skorzystać z naszych usług, bez zastanawiania się “gdzie co jest”.

Zadbanie o doświadczenie odwiedzającej nasz butik czy lokal osoby ma bezpośrednie przełożenie nie tylko na jego satysfakcję, ale też nasz zysk - i to długofalowy. Trudno sobie wyobrazić, żeby klient zniechęcony błąkaniem się po sklepie w poszukiwaniu konkretnej grupy produktów bądź rozglądający się za kasą, której nie może znaleźć, chciał do nas wrócić w przyszłości bądź napisał o naszej firmie dobrą opinię w internecie. O czym warto pamiętać w kontekście UX “w realu”? Co może się przydać? Sprawdźmy.

UX design w sklepie - o czym warto pamiętać?

Jakie powinny być doświadczenia klienta w Twoim sklepie? Oczywiście od razu nasuwa się odpowiedź: przyjemne, ale to tylko część tego, co naprawdę ma znaczenie. Bez względu na branże, liczy się przede wszystkim funkcjonalność przestrzeni, czyli taki układ elementów, które dosłownie pokierują krokami konsumenta i pozwolą mu sprawnie i szybko zrobić zakupy. Niezależnie od tego, czy chodzi o wybór perfum, czy akcesoriów do samochodu, klient nie powinien kluczyć między półkami, rozpaczliwie szukając właściwego artykułu. Warto przy okazji zadbać też o to, żeby doświadczenie klienckie było maksymalnie satysfakcjonujące na każdym etapie. Dzięki temu nie tylko zbudujesz w nim przekonanie, że jest odpowiednio zaopiekowany, ale też będziesz mógł czerpać dodatkowe zyski. Przykład? Produkty w optymalnych cenach na wysokości wzroku kupującego, półka przy kasie z towarami, na które klient może się zdecydować impulsywnie czy komponowanie półek z produktami w taki sposób, żeby wzajemnie się uzupełniały i zachęcały do podejmowania większej ilości decyzji zakupowych.

Jakie produkty reklamowe mogą Ci pomóc dobrze zorganizować przestrzeń?

W budowaniu odpowiedniego User Experience może Ci pomóc nie tylko odpowiednia architektura, oświetlenie czy muzyka, ale też zaaranżowanie przestrzeni za pomocą… materiałów i produktów reklamowych. Świetnym rozwiązaniem mogą być zawieszone ponad półkami banery reklamowe, które wskażą właściwą alejkę w sklepie czy drogę do kasy bądź przymierzalni. Przydatne mogą się okazać także rollupy, na których umieścisz informacje zachęcające klientów do zakupów konkretnej grupy produktów czy podkreślające ich walory cenowe.

Takie rollupy mogą też budować odpowiedni nastrój w Twoim sklepie, podkreślając jego charakter i wzmacniając w konsumencie poczucie “zanurzania się” w świecie, który go zainteresował. Przykładem mogą być wydrukowane na rollupach zdjęcia górskich pejzaży w sklepie z butami trekkingowymi czy grafiki budujące wrażenie lekkości, czystości i intymności w sklepie zajmującym się sprzedażą kosmetyków do domowego SPA. W ten sposób sprawisz, że konsument poczuje się lepiej zmotywowany do sięgnięcia po towar i udania się z nim do kasy.

Ciekawym rozwiązaniem, które wpłynie na doświadczenie klienta podczas pobytu w Twoim sklepie, mogą być też elementy aranżacji, takie jak flagi firmowe, przykuwające wzrok parawany reklamowe, pufy dekoracyjne lub dywany z nadrukiem w przymierzalni czy ścianki tekstylne, które na przykład oddzielą strefę sklepową od tej, w której wykonujesz usługi (na przykład analizę składu skóry czy naprawę obuwia). Najlepiej, jeśli wszędzie subtelnie i z klasą przemycisz logo swojej firmy, dając sobie w ten sposób szansę do bycia zapamiętanym.

User Experience, czyli sumę doświadczeń klienta, koniecznie należy wziąć pod uwagę przy planowaniu aranżacji sklepu czy samego rozkładu towarów. W zwiększeniu satysfakcji z zakupów z pewnością pomogą nie tylko techniki podprogowe, ale też przydatne produkty reklamowe, od banerów po dywany z nadrukiem. Te najlepszej jakości zamówisz oczywiście w naszym sklepie!

Komentarze

Postów nie znaleziono

Napisz opinię