4 sposoby na przyciągnięcie uwagi klienta poza internetem

18/08/2020
dodany przez Mint2Print

Konkurencja nie śpi, Ty też nie powinieneś. Jeśli chcesz się wyróżnić na tle innych firm, koniecznie skorzystaj ze skutecznych sposobów na przyciągnięcie uwagi klientów. Nie tylko w internecie! Jak zadbać o swój rozwój poza siecią i najlepiej zareklamować produkty oraz usługi? Sprawdź pomysły, które zebraliśmy w naszym poradniku.

 Uwaga klientów poza siecią - dlaczego warto się o nią starać?

Reklama jest dźwignią handlu - o tym na pewno nie od dziś wiesz i Ty, i… Twoja konkurencja. Ilość zaawansowanych form reklamowania produktów czy usług naprawdę imponuje. Zwłaszcza w Internecie, w którym na każdym kroku można się spotkać z jakąś jego formą: sponsorowane posty na Instagramowych kontach influencerów, reklama w Google Ads, sprzedaż za pośrednictwem Facebooka, kampanie na YouTubie czy okienka pop-up, które wyskakują po przejściu na daną stronę. W tej ilości bombardujących naszą świadomość bodźców Twój potencjalny klient może się z jednej strony poczuć zagubiony i przytłoczony, a z drugiej - zupełnie nie zwrócić uwagi na Twoją informację. Jak więc sobie radzić na rynku? 

Wbrew pozorom doskonałym rozwiązaniem jest „wyjście” z internetu i zainwestowanie w tradycyjne formy reklamy. Przemyślane, wpisane w filozofię Twojej marki, angażujące, mają szansę być postrzegane jako znacznie bardziej wartościowe, niż internetowy filmik czy baner na stronie głównej. Nie traktuj jednak porzucania wirtualnego świata zbyt dosłownie - Twój biznes powinien się rozwijać równolegle na wielu obszarach, a kampanie reklamowe mogą się perfekcyjnie uzupełniać z akcjami outdoorowymi czy organizowanymi przy wsparciu prasy. Nie masz pojęcia, jak “wyjść” do swoich klientów, skutecznie przykuć ich uwagę i wyróżnić się na tle innych firm? Sprawdź nasze pomysły!

1. Pokaż się na targach

Skoro chcesz wyjść do klientów, zrób to… dosłownie. Zamiast ograniczać się do ustawiania budżetu w kampanii reklamowej na Facebooku, wybierz najbardziej prestiżowe w Twojej branży targi i pokaż się na nich z jak najlepszej strony. Przygotuj ciekawe stoisko, które przykuje uwagę odwiedzających imprezę i zachęci ich do zainteresowania się Twoją ofertą. Przemyśl każdy element - ścianka tekstylna, meble z logotypem marki, lady, rollupy czy standy można ciekawie i nietuzinkowo wykorzystać w reklamie, zwłaszcza jeśli grafiki są interesujące i dobrze zaprojektowane. Korzystając z rozwiązań takich firm, jak nasza możesz wybrać nawet targową reklamę podwieszaną pod sufitem czy kompleksowo przygotowane podświetlane stoisko modułowe! W takim przypadku jak najbardziej możesz połączyć kilka form reklamy, na przykład przy okazji rzeczywistych spotkań przy filiżance smacznej kawy organizując konkurs na najciekawszy post na Instagramie prezentujący stoisko firmy. 

 

2. Daj odpocząć… klientowi

Reklama w świecie rzeczywistym ma tę przewagę nad internetową, że pozwala zaangażować więcej zmysłów odbiorcy, w tym dotyk, węch czy smak. Jeśli zależy Ci na tym, żeby wyróżnić się na tle konkurencji, pomyśl o stworzeniu strefy relaksu dla klientów. Możesz wynająć w tym celu fragment miejskiej plaży albo przygotować specjalną przestrzeń na terenie firmy - w zależności od tego, jakimi dysponujesz możliwościami. Nie musisz od razu organizować festiwalu - wystarczy kameralny kącik relaksacyjny, w którym znajdzie się parasol, możliwość zakupienia napoju chłodzącego i oczywiście, obowiązkowo, leżak reklamowy, na którym znajdzie się logo Twojej marki, odtąd kojarzone z tym, co przyjemne. Leżaki, parawany na plażę czy specjalne flagi reklamowe z zaprojektowanym przez Ciebie nadrukiem możesz zamówić na przykład za pośrednictwem naszego sklepu internetowego!

 

3. Reklamuj się outdoorowo!

Reklama outdoorowa, czyli taka, którą potencjalny klient ma szansę zobaczyć w przestrzeni miejskiej, to nadal skuteczny sposób na przyciągnięcie jego zainteresowania. Czasy się jednak zmieniły i teraz warto stawiać nie tylko na jasny, komunikatywny sposób informowania odbiorców o ofercie, ale też atrakcyjną oprawę graficzną i oczywiście jakość wykonania takiej reklamy. Jeśli planujesz ją wyeksponować na przykład na ścianie budynku, wybierz na przykład baner reklamowy Blockout, wyposażony w specjalną przekładkę, która uniemożliwia przenikanie światła słonecznego. Możesz też wybrać baner reklamowy typu Frontlit, w którym nadruk tworzony jest na tkaninie winylowej z powłoką PVC. Jest odporny na niesprzyjające warunki atmosferyczne czy rozdarcia. Taka kampania outdoorowa to inwestycja w rozwój firmy i zwiększenie świadomości Twoich klientów - zarówno obecnych, jak i przyszłych.

 

4. Wykorzystaj niestandardowe nośniki

Żyjemy w specyficznych czasach, w których rozwój wypadków przebiega bardzo dynamicznie. Błyskawiczny przepływ informacji, dostęp do internetu, ogromna ilość bodźców, sprawia, że łatwo można przyciągnąć naszą uwagę, ale też szybko tracimy zainteresowanie zjawiskiem, przechodząc do kolejnego produktu, sklepu, marki. Wykorzystaj tę zmienność i reaguj na to, co dzieje się w świecie i czym może być zainteresowany Twój odbiorca. Co się dla niego liczy w danej chwili? Czym może się przejmować? Jak możesz udowodnić, że interesują Cię jego problemy i właśnie Ty zaoferujesz mu spersonalizowane rozwiązanie, że trzymasz rękę na pulsie? Staraj się reklamować swoje usługi czy produkty w sposób kreatywny. Dziś, w dobie zagrożenia Covid-19, znakomitym sposobem są chociażby maseczki ochronne na twarz z logotypem marki czy autorskim nadrukiem. Przydadzą się i personelowi, i klientom. A co powiesz na dywan albo obrus na stół z grafiką kojarzącą się z Twoim brandem? Możliwości jest mnóstwo, a wszystkie znajdziesz w jednym miejscu: wśród produktów reklamowych na naszej stronie.

Jak dać się zauważyć? Musisz różnicować miejsca, w których zareklamujesz swoją firmę i opowiesz o niej klientom. Internet to świetna płaszczyzna, która często pozwala dotrzeć do osób, które szybko mogłyby nie usłyszeć o Twojej marce, gdyby nie Instagram czy Facebook. Jednak nie zapominaj o skuteczności reklamy poza siecią: kampaniach outdoorowych, obecności na targach branżowych czy używaniu niestandardowych nośników reklamowych (od leżaka reklamowego po maseczkę ochronną). Wybierz formę, która najlepiej pasuje do Twojej firmy i bądź widoczny!

Komentarze

Postów nie znaleziono

Napisz opinię